Egy ideje állandó téma fotós körökben a Chicago Sun-Times fotórovat leépítése. Lényegében az egész világ őket cikizi, amiért kirúgták a teljes fotó rovatot. Ráadásul a legdurvább muníciót nem a humorista Steven Colbert szolgáltatja a kritikákhoz, hanem saját címlapfotóik minősége.
Angol nyelvű cikkek (Gawker, PetaPixel, stb) nyomán még magyar lapok (Cink, Printscreen) is viccelődtek rajta, hogy milyen béna címlapokat sikerül összehozni a Sun-Times szerkesztőségének, mióta kirúgták a teljes fotórovatot és megtizedelték a külsős fotósok bérét is.
A helyzet viszont még ennél is ironikusabb, hiszen amellett, hogy eddig is azt mondták az emberek, hogy csak akkor veszik a Sun-Timest, ha a Tribune már elfogyott Chicagoban, a konkurens Chicago Tribune is folyamatosan igyekszik bizonyítani képi fölényét. Ez ráadásul napról-napra egyre könnyebben megy nekik a Sun-Times ellenében, ami egykor a “Képes újság” (Picture Newspaper) mottóval a fejlécében jelent meg.
Chicago egyik legjelentősebb eseménye volt a helyi Blackhawks meccse. A kupáért küzdő csapat az egész várost lázba hozta. Mondhatni igazi szemrevaló esemény, amilyet csak álmodhat magának egy helyi lap bárhol a világon. Mint egy nagy képes blogbejegyzésben megosztják, a Tribune hét fotóriporterrel készült a nagy nap megörökítésén, hogy másnap “48 oldalnyi Blackhawks” szalagcímmel jelenhessen meg a lap, alatta a várost extázisba hozó ünneplés képeivel. A belső oldalak képei szintén láthatók az újság blogján.
Az újság egyik fotóriportere, Brian Cassella azt is megírta blogján, hogyan készült fel a sokak által ikonikusnak tartott fotójára, amin a győztes hazai csapat Chicago látképe előtt konfetti esőben ünnepli győzelmét. A fotóriportereit leépítő Sun-Times közben egy lapos mobil fotót közölt a címlapon. Volt, aki felvetette, hogy talán ez is a fotósok melletti tüntetés egy formája volt a Sun-Times még ki nem rúgott munkatársai részéről. Az új képi világ azonban folytonosnak tűnik, annak ellenére, hogy akár azt is megtehetnék (néha meg is teszik azért), hogy hírügynökségi fotókat használjanak, ha már saját fotósaik nem maradtak.
Mindezek nyomán egy szóviccre alapozva Sun-Times/DarkTimes néven egy Tumblr oldal elkezdte napról-napra összehasonlítani a két újság címlapjait, mintegy dokumentálva a Sun-Times vizuális hanyatlását. Érdekes és tanulságos összehasonlítás. Mint az oldal szerzője írja: “Talán ez segít az embereknek elgondolkozni a fotók valós értékén.”
Minderről azonban érdemes elolvasni Allen Murabayashi gondolatait is: Így ölte meg az Internet a sajtófotót