Érdekes reklám kampányba fogott az Olympus a kenguruk földjén, Ausztráliában: kifejezetten a mobillal fotózók célcsoportjára fókuszálva helyeznek el hirdetéseket. Vajon a fotók minőségét védik az új “keresztes (reklám) hadjárattal”, vagy ennyire veszélyben érzik magukat a kamerás mobilok terjedése miatt?
A mobillal (is) fotózás egyik nagykövetének tekinthető Chase Jarvis blogbejegyzése nyomán a PetaPixel is közzétette azt az olvasói fotót, ami egy Ausztrál hirdetést ábrázol ezzel a szöveggel: “Ha a fényképezőgéped tud SMS-t küldeni is, az magyarázat rá, hogy miért rosszak a fotóid”. A hirdetésben található beszédes – jelentése szerezz egy igazi fényképezőt – Internet címet beírva pedig az ausztrál Olympus kirendeltség oldalára kerülünk.
Az már ismert egy ideje, hogy az iPhone a legnépszerűbb fényképezőgép, és a mobillal fotózás már kezdetei óta megállíthatatlan, pedig egy időben még én is szót emeltem ellene – igaz azóta sokat fejlődött a technika. Az igazi kérdés talán inkább az lehet, hogy tényleg csak a telefonon készüléken múlik, hogy jók-e azok a képek?
Számos tehetséges fotós – köztük a Best Camera mozgalmat elindító Chase Jarvis, vagy éppen a POYI sajtófotó díjat iPhone anyaggal elnyert Damon Winter – dolgozik mobiltelefonnal IS. Miközben az Interneten egyre szaporodó fotómennyiségben továbbra is borzalmasan nagy arányban vannak pocsék képek is.
Ha valaki tényleg tenni akar az átlag felhasználók képeinek jobb minőségéért, akkor talán nem biztos, hogy csak az újabb készülékeket kellene reklámozniuk. Sokkal szimpatikusabbnak találom például a Samsung és egy-két más gyártó kezdeményezését, hogy ötletes megoldásokkal próbál tippeket adni, hogy lehetnek jobbak az amatőr fényképek.
Te mit gondolsz, mi ihlette az Olympus kampányát, és valóban megoldás lehet?