Weboldalán virtuális kamera múzeumot indított a Canon, ahol a cég 1930-as indulása óta megjelent valamennyi fényképezőgép, videókamera és objektív megtalálható. Igazán érdekes gyűjteményt és egyben történelmi áttekintést adó termék adatbázsit is hoztak ezzel létre.
Persze a Canon termék archívuma messze nem az első az Internet történetében. Hasonló történelmi jellegű gyűjtemények is léteznek, a kereskedelmi tájékozódást szolgáló adatbáziskból pedig Dunát lehet rekeszteni. Magyarul csak a Pixinfo hasonló fényképezőgép adatbázisát ismerem és ha létezik is más hasonló magyarul, aligha van még egy ennyire régóta működő. Angolul a DPreview az összes gyártó termékéből történelmi kronológiát is és termék összehasonlító oldalt is működtet. Mivel a telefonok is egyre jobban szorongatják a fényképezőgépeket, az adatbázisukba már jó ideje a telefonok is bekerültek, akárcsak a DXOmark rendszerében, de valószínűleg angol nyelvterületen még nagyon sok más hasonló oldal született. Totális , sőt minden gépet érintő újdonságnak aligha lehet nevezni a Canon Camera Museumot. Viszont mindenképp nagyon érdekes és a saját termékeiket valószínűleg legteljesebben itt gyűjtütték össze.
Ugyan nincs minden termékük összes adata kitöltve, de azért a legtöbb termékükről nem csak név és fotó, hanem részletes műszaki specifikációk, leírás, sőt sok esetben katalógusok, marketing anyagok és még tesztfotók is elérhetők. Az oldalon nem csak a fényképezőgépek és videókamerák találhatók meg, hanem a különféle csatlakoztatású objektíveik is, sőt az egyes rendszerek bemutatása mellett történeti áttekintést nyújtó videókat is lehet az oldalon találni.
A Canon Camera Múzeum úgy került a látóterembe, hogy szerepelt a linkje a Canon 100 milliomodik EOS gépének elkészültét bejelentő közleményben. Ez a gép természetesen a trendeknek (és a marketing érdekeknek is) megfelelően pont az EOS R családból került ki – ahogy a korábbi bejelentéseknél is mindig épp az aktuálisan legújabb favorit volt soron. Az ilyen szép kerek számok mindig jó alkalmat adnak a marketingeseknek (és persze az újságíróknak és bloggereknek is) a márka történelmi mérföldköveinek és darabszámainak emlegetésére.
Egy pár alkalommal én is írtam már az ilyen jeles számokról a blogon. Legutóbb 2014-ben a 70 milliomodik eladott EOS gépről szóló közlemény volt az apropó. Ebből nem nehéz kiszámolni azt sem, hogy az azóta eltelt 5 év alatt 30 millió EOS vázat gyártottak. (A magyar nyelvű közleményben eladást írnak, de ez valószínűleg fordítási hiba lehet, mivel az angol változatban most is gyártást írnak, akárcsak a korábbi évek hasonló bejelentéseinél.)
A gyártók termékeinek millióiról és hogy mennyi értelme van ezeket a milliókat számolni, vagy rajtuk kívül bárki másnak ünnepelni arról 2012-ben elmélkedtem a 90 milliomodik EF objektívről szóló közlemény apropóján. Azóta ez a szám is jócskán felkúszott és 2018 közepén tartott 140 milliónál az EF objektívek gyártása, ami a közlemények sorából kalkulálhatóan évente 10 millióval szokott nőni.
Ti mit gondoltok a Canon által legyártott 100 millió EOS géphez és a 140 milliónál több objektívhez? – Kérdezném, ha épp menne a blogon a kommentelés, de azt átmenetileg kénytelen voltam leállítani és egyelőre nem született rá megoldás, így véleményeteket inkább fejtsétek ki a blog Facebook oldalán!
A Canon Magyarország közleménye:
2019. október 9. – Ma komoly mérföldkövet ünnepel a Canon Inc. a fényképezőgép gyártás terén. A Canon’s EOS sorozata ez év szeptember 20-án átlépte az értékesített 100 millió darabot. A 2018 októberében piacra dobott EOS R sorozat egyik fényképezőgépe volt a 100 milliomodik gyártott darab.
A Canon széles választékával a legkülönfélébb fényképezési igényeket és tudásszinteket is támogatja, a gépek mellett mintegy 70 féle EF és EF-S objektívvel is. A képalkotás kreatív határait folyamatosan bővíti, hogy a belépő szintű hobbifotósoktól az elismert profi szakemberekig minden szegmensben bizonyítson és így lett 2003 és 2018 között 16 éven keresztül a cserélhető objektíves digitális fényképezőgépek piacán folyamatosan piacvezető a Canon.
Az EOS rendszer 1987 márciusában kelt világhódító útjára az EOS 650 modellel, amely akkor a következő generációs autófókuszos objektív nélküli vázak (SLR fényképezőgép) között a világ első elektronikus objektív foglalatával készült. Az ikonikus fényképezőgép gyártása a Canon Fukushima-I gyárában indult, mára pedig több gyárban is készülnek a fényképezőgépek, mint pl. Taiwanon, Miyazakin, Nagasaki-ban és az lynchpin Oita gyárakban – mindenhol a legszigorúbb minőségbiztosítás mellett. Az EOS 650 után a Canon fejlesztési során három kulcs területre fókuszált: gyorsaság, kezelhetőség és képminőség. Az 1989-ban bevezetett EOS-1 és az 1993-as EOS 500 már kibővítette felhasználói körét az amatőrtől a profi fotósokig.
A 2000-es évek elején, ahogy a digitális vázak (DSLR) elterjedtek, a Canon további újításokon dolgozott. Az EOS sorozat fő vezérlőelve a magas képminőség volt, amelyet a saját maga fejlesztette CMOS (komplementer fém-oxid félvezető) érzékelőkkel és DIGIC processzorokkal ért el. Az EOS 300D az egyik első könnyű súlyú DSLR fényképezőgép volt, amely a cserélhető objektíves fényképezők piacát kiszélesítette kedvező ára révén. Az EOS 5D és 1D sorozatok a profik között voltak igen népszerűek, az 5D Mark II immár filmezésre is. A Canon video technológiáját a Cinema EOS rendszerrel tökéletesített 2011-től, belépve a filmgyártás piacára is.
A Canon legújabb fejlesztése a 2018-ban bevezetett EOS R rendszer és az eredeti EF adapter, melyekkel újabb kreatív lehetőséget ad a fotósok kezébe a sokoldalúság jegyében az állóképek és a videók terén is, kezdőknek és profiknak egyaránt. Gyorsaság, kényelmes kezelhetőség, részletgazdag képminőség mindenekfelett.
A Canon Európában
A Canon Inc. a világ egyik legismertebb és legkedveltebb márkája a képalkotó technológiák és szolgáltatások világában. Stratégia központja a Canon Europe szervezet, amely tevékenységét 120 országra végzi, 18.000 munkatárssal, a Canon globális bevételeinek mintegy a negyedét termelve. Az 1937-ben alapított Canon küldetése már 80 éve a képalkotás tökéletesítése. Erre irányulnak beruházásai és akvizíciói és növekedési céljai is. A fényképezőgépektől a kereskedelmi nyomtatókig és üzleti tanácsadástól az orvosdiagnosztikai technológiákig a Canon megoldásaival és termékeivel a felhasználók életét gazdagítja. A cég mindennapi működését a Kyosei filozófia határozza meg: „Együtt élni és dolgozni a közös jóért”. A Canon Európában is a fenntartható üzleti növekedés jegyében működik, figyelve a környezet-terhelés minimalizálására saját és ügyfelei területén.