Kilenc éve az iPhone a legnépszerűbb fényképezőgép

Legnépszerűbb fényképezőgépek a Flickr adatai szerint

Az Apple nemrég már a 11-ik iPhone generációt jelentette be, de a legelső óta nem változott a vezető szerepe a Flickr statisztikáiban. Először 2010-ben írtam róla, majd 2013-ban újra foglalkoztam vele, hogy az iPhone a legnépszerűbb fényképezőgép a Flickren.
Az almás márka mai napig tartja vezető helyét az oldal statisztikáiban. Annak ellenére is, hogy a Flickrt sosem kifejezetten a mobilos képmegosztásra szánták – szemben például az Instagramal. Elvben a Flickr sokkal inkább a hobbi fotósokat célozza, sőt egy időben kifejezetten inkább profi fotósokra próbáltak fókuszálni – néhány kommunikációs bakijukat leszámítva.

Legnépszerűbb kompakt fényképezőgépek a Flickren

Aktuális statisztikáik szerint még mindig a különféle iPhone készülékek vezetik az összesített fényképezőgép statisztikát éppúgy, mint ebből következően természetesen a mobilok közt is ezek vannak döntő többségben.
Az Apple készülékek közül is az iPhone 6, 6s, 5s, 7 és 7 Plus készülékek dominálnak, pedig ezek óta is megjelent pár generáció. Első ránézésre azt is hihetnénk, hogy a statisztika nem frissül. Hiszen az iPhone már a 11. generációnál jár és a toplistában nincs a 7-esnél újabb. A részletes Apple statisztikát böngészve azonban már látszik, hogy akad ott iPhone 8, X, XS, XS Max is.
Más gyártónak egyedül a kompakt fényképezőgépek listáján jutott hely. Ezt a Sony két RX100-as csúcskompakt generációja vezeti, majd a Canon, Panasonic és Nikon egy-egy gépe jön a rangsorban.

Kezeljük helyén a statisztikákat!
Mint azt már több korábbi ilyen témájú bejegyzéseimben is megírtam, a statisztikákat azért nem szabad túl komolyan venni és érdemes minden ilyet helyén kezelni. Főleg akkor, amikor marketingesek, vagy márkahívők pályázati eredményekből próbálják levezetni márkák népszerűségét és a sikerek titkát.

Fényképezőgép statisztikák és ami mögöttük van
Részlletekért katt a képre!

Az iPhone modellek uralma valószínűleg csak részben ered a készülékek nagy népszerűségéből és a feltöltött képek nagy számából. Minimum részben módszertani okai is vannak, hogy az Apple ennyire vezeti a listát. A márkánkénti felsorolásból jól látszik, hogy az Apple mindössze 33 modelljével készültek képek, míg a második helyen álló Canonnak 274, a Nikonnak 214, a Sonynak 534 féle készülékéből töltöttek fel képeket és a Samsungnak is 278, féle készülék közt oszlanak meg a felhasználók. A feltöltött képek darabszámáról nem árulkodik a statisztika, csupán a felhasználók száma és az aktivitásukra utaló absztrakt mutató látszik. Minden esetre az iPhone-osok sokan vannak, aktívak és kevés féle eszköz között oszlik meg a nagy aktivitásuk.

Legkomolyabb módszertani hibának azt érzem, hogy az összes készüléket csak telefonokra és kompaktokra bontották le. Pedig már jó ideje érdekes lett volna látni, hogy a DSLR-ek milyen arányban vannak, ahogy az egyre gyakoribb MILC-ek megoszlását is jó lenne látni. Különösen érdekes lehetne megvizsgálni ezeknek a számoknak a változását az évek során. Sajnos ilyen formában ez a statisztika pont arra nem jó, ami értelmet adna neki. Nem csoda, hogy nem is figyelik az emberek árgus szemekkel a számok alakulását – ahogy vélhetően az oldalt is egyre kevesebben használják. Én legalábbis már évek óta nem jártam a környékén sem. Nem csak  mások képeit nem néztem már jó ideje az oldalon, a saját fiókomba sem töltöttem fel képeket – nagyjából azóta, hogy átszoktam a PhotoShelter szolgáltatására.

A gyártók rangsora a Flickren:

  1. Apple 33 típus
  2. Canon 274 típus
  3. Nikon 214 típus
  4. Sony 354 típus
  5. Samsung 278 típus
  6. Fujifilm 182 típus
  7. Olympus 184 típus
  8. Panasonic 184 típus
  9. Google 4 típus
  10. Ricoh 42 típus
  11. Pentax 106 típus
  12. Leica 29 típus
  13. Kodak 139 típus
  14. Motorola 31 típus
  15. LG 28 típus
  16. Casio 102 típus
  17. Nokia 108 típus
  18. GoPro 7 típus
  19. HTC 91 típus
  20. KonicaMinolta 64 típus
Ha tetszett az írásom, akkor lájkoljátok és osszátok meg, hogy másokhoz is eljusson, illetve kövessetek Facebookon, Twitteren, Instagramon, YouTube-on, hogy máskor is lássátok, miről írok!