Profi Nikon szerviz támogatás Magyarországon

NPS-Nikon-PROFIvagyok-D3-square

És te?

Egy pár hete már Magyarországon is elérhető a Nikon profi szolgáltatása az NPS. A tagoknak néhány ajándékkal is kedveskednek, de a dolog igazi értelme a profi fotósoknak járó komolyabb szerviztámogatás.

Nem hirdetik, de már szervezik
A Nikon Magyarország egyelőre még hivatalosan nem jelentette be, hogy elindult az NPS szolgáltatás, de 2012. április 20-a óta már bőszen toborozzák a magyar tagokat.
Mint a cég illetékese elárulta, eddig csak a Nikon oldalon regisztrált fotósok kaptak erről tájékoztatást, de hamarosan hivatalosan is bejelentésre kerül majd.

A Canon után, de őket beelőzve
A fő konkurens után jócskán lemaradva, nagyjából egy évvel a Canon hasonló profi kezdeményezésének egy kicsit túlzottan is leegyszerűsített magyarországi bevezetése után indítja most el a Nikon a Pro Services tagság szervezését.
Viszont míg a Canon pont a profi szerviz támogatás lehetőségét hagyta ki a magyar CPS lehetőségei közül (ezzel lényegében céltalan klubtagsággá téve a CPS-t), addig a Nikon legalábbis ígéretük szerint elhozta elkötelezett vásárlóinak, amit külföldön néhányan már megismertek.

Ezeket nyújtja neked a magyar NPS
A magyar NPS oldal szerint az alábbiak járnak minden magyar NPS tagnak is:

  • Évente kétszer térítésmentes előadások a fényképezőgépek, optikák, vakuk használatáról.
  • Kedvezményes részvételi lehetőség a Nikon fizetős workshopjain, oktatásain.
  • Fényképezőgépek, optikák és egyéb eszközök kipróbálási lehetősége.
  • Folyamatos tájékoztatás a Nikon termékfejlesztésekről, workshopok-ról, rendezvényekről, nagy világesemények idején elérhető szolgáltatásokról.
  • Kiemelt és könnyen igénybe vehető gyorsított javítási szolgáltatás, a javítás idejére kölcsön eszközök biztosítása, egyéb ingyenes szervizszolgáltatások.

Nem mintha fontosnak tartanám, de ezek az apró ajándékok vannak a tagsággal járó induló csomagban, a márkahűség erősítése jegyében:

  • Nikon póló
  • LensPen
  • Objektív törlőkendő
  • Nikon bögre
  • Nikon Pro magazin

NPS-membership-card-colorsEzek az NPS tagság feltételei
Az NPS tagság (akárcsak a Canon változat) teljesen ingyenes, viszont elég komoly követelményeknek kell megfelelni hozzá. Ez pedig nem más, mint megfelelő mennyiségű professzionális eszköz birtoklása. A tagsághoz elfogadott profi fényképezőgépek és optikák felsorolása a cég honlapján található.
Magánszemélyként ezek közül legalább 2 db gépvázzal és 3 db objektívvel kell rendelkezni, ha pedig valaki cégként akar regisztrálni, akkor 4 db gépvázra és 8 db objektívre van szüksége.

Az NPS nem teljes mértékben központilag szervezett nemzetközi és egységes rendszer. A tagság feltételei és annak ingyenessége is országonként változó, ahogy a tagság szintjei is országonként eltérőek lehetnek, belépni pedig mindenki csak a saját országában tud és az ügyintézés is minden esetben helyi illetőségben történik, de azért az NPS tagok külföldön is számíthatnak a szervizek segítőkészségére. Magyarországon csak magán és céges ügyfelek között tesznek különbséget, más országokban például színekkel jelölt (Black, Carbon, Titanium) szinteket határoznak meg – a hozzájuk rendelt követelményekkel együtt.
Ezzel szemben a Canon világszerte egységes feltétel és keret rendszerrel dolgozik és központilag meghatározták, hogy melyik országokra nem érvényesek az általános feltételek – így például Magyarországra. Nem tudom eldönteni, hogy melyik megközelítés jobb nekünk, ügyfeleknek.

NPS-membership-starting-kit

Egyik olvasóm NPS ajándékcsomagja

A magyar csavar
A speciális “magyar helyzetre” tekintettel a Nikon bevezetett egy érdekes csavart is, amivel a szürkeimport problémáját próbálják kezelni. Az NPS tagság csak abban az esetben ingyenes, ha minden regisztrált terméked a hivatalos magyar viszonteladói hálózaton keresztül került beszerzésre.

Viszont azokat sem zárják ki a szolgáltatások élvezői közül, aki más forrásból szerezte be felszerelését – mondjuk, például egy külföldi cégnél dolgozik és úgy kapta munkaeszközét. Akik nem a Nikon Kft által forgalomba hozott termékeket birtokolnak, azok havi 10 ezer forintért vehetik igénybe a többiek számára ingyenes szolgáltatásokat.

Szerintem
Úgy gondolom, jó hogy végre a Nikon is elindítja az NPS-t, fontos és jó szolgáltatás a dolgozó fotósok számára. Remélem, hogy működni is jól fog, nem csak hangzani.

Regisztrálni a Nikon kft NPS oldalán keresztül lehet.

Te mit gondolsz a CPS és NPS tagság magyarországi bevezetéséről?

Kiegészítés: Már csak azért sem árt beregisztrálni a NPS (vagy ha a másik táborhoz tartozol, akkor a konkurencia CPS) rendszerébe, mert így legalább egy helyen biztosan meg lesznek a felszerelésed gyári számai, ha netán valamiért később szükség lenne rájuk – de ahogyan arról írtam is, érdemesebb külön listát vezetni róluk.

Readers Comments (21)

  1. Már ideje, mert a mostani az inkább egy parti halárus-szintjéhez hasonlít…
    Az ajándék póló miatt elgondolkodom, hogy belépek 😀

  2. A Nikonnak arra kellene törekednie, hogy a felhasználói büszkék legyenek a márkára és a halom pénzért, amit náluk hagynak ne csak a kötelező szolgáltatásokat adják, hanem olyan reprezentációs tárgyakat, amiket tulajdonosuk (akár mint egy reklámtábla, de) örömmel visel vagy használ. 🙂

  3. a meglévőnél nem nehéz jobbat nyújtani, de az idő majd megmondja, sikerül-e…

  4. Szürke import… Mert azt nem a nikon gyártja???
    A Canon gép meg oda vissza szállítással előbb készül el Németországban, mint Pesten…
    profi szerviz mi??? Az áráról meg ne is beszéljünk.
    Apróság; a németek a kikopott váz sapkát ajándékba keres nélkül újra cserelik, camkft meg meg kopottabbra….

  5. Melyik cégnél van 4db nikon váz az mti-n kivül?

  6. Én is regisztráltam a Nikonnál, sajnos elutasították a jelentkezésem arra hivatkozva, hogy nem náluk vásároltam a felszerelésem. Mindegyik eszköze EU-s, arról nem tehetek, hogy kis hazánkba minden később érkezik, mint az EU más országába, az már csak ráadás, hogy ott lényegesen olcsóbban vehetem meg. Pl.: amikor megjelent a D700, akkor még idehaza csak hírként szerepelt, előjegyzésben sem volt sehol. Angliában megvehető volt, bevezető akcióban váz és SB-900 került annyiba, mint pár hónappal később itthon. Mivel munkaeszköz, nem lehet várni heteket, hogy majd itthon is kapható lesz… Két pro vázam van, 4 pro lencsém, de ez nem számít. A másik sarkalatos pont az, hogy ez a VIP tagság jelent e valamilyen minőségi szerviz hátteret. Sajnos a hazai nem áll a helyzet magaslatán. Bár látok javulást, de ez még mindig eltér az elvártaktól. Gondolok itt arra, hogy beadok, vagy elküldök valamit, és elfelejtenek értesíteni az átvételről, a szerviz lap hivatkozási számáról, amit a telefonos megkeresésem alkalmával előszeretettel kérnek el…de ugye nem kaptam, a warez oldalakon meg még nincs “nikonservicecodegenerator” alkalmazás. Fájó pont az is, hogy nem egy esetben javítás után úgy kapom vissza a készüléket, hogy le vannak szakadva, jőve a külső gumiborítások, amiket a beavatkozás miatt távolítottak el, de elfelejtik kicserélni. Csak ha külön kéred…. nem az volna a cél, hogy esztétikailag azonos, de működés szempontjából kifogástalanul kapjam vissza a leadott készüléket? Határidő: előre egyeztetsz velük, levél, telefon, majd nem készül el… ? Bármi közbe jöhet, de akkor egy telefont kérnék, hogy xy dolog miatt késik a javítás, de addig felajánlunk egy csere készüléket, mivel ez nem kompakt kategória és feltehetően munkaeszköz. Pont a fenti történések miatt vettem még egy vázat, hogy ne maradjak gép nélkül… Kérdés, hogy a sima szerviz és a VIP szolgáltatás mennyire lesz más a javítást illetően, és szükség van e NPS-re, ha a minimálisan elvárható igények sem kielégíthetőek.

  7. A 2000-es évek elején a hazai Nikon szervíz komolyan hozzájárult ahhoz, hogy Nikonról áttérjek Canon-ra. Nem bántam meg…

  8. A Canon rendszere cseppet sem egységes, én például Európában nem tudnék CPS tag lenni, míg az USA-ban (jelenleg itt élek) Gold Member lehetek 😉

    • Ha az egyik országban regisztráltál, akkor azt nem tudod átvinni máshova, mert területileg fel van bontva. De abban egységes, hogy a feltételek mindenhol ugyanazok, ugyanolyan szintek vannak, és az is központilag, egységesen van kiadva, hogy a tagsággal mi jár – és a világon mindenhol ott van apró betűkkel, hogy Magyar tagsággal toll a füledbe.

      • Amerikában és Európában 3 fotós kategória van (silver, gold, platinum), míg pl. Ausztráliában csak kettő (silver, gold). Ezen kívül a bekerülés feltételei sem egységesek, ahogyan említettem, USA-ban gold member lehetek, Európában pedig a jelenlegi felszerelésemmel semmilyen tagságot nem tudnék szerezni.

        Az európai tagság valóban egységesnek tűnik, csak ahogyan említetted bizonyos szolgáltatások nem használhatóak egyes országokban.

  9. Ár/Érték ? 2013.05.17. @ 22:28

    3 év költsége 360eft….. rendelkezésre állásért… NA NE..
    ez komoly fődarab cseréket fedezne ha kellene…
    ez nem amerika…

    • egy zár durván 70eft ….

      • nem a zár a legdrágább alkatrész – egyébként típusfüggően kb. 20-90 között mozog

        • …és akkor meg is dőlt az okfejtés…? …a 360eft nagyságával kapcsolatban…milyen pro vázban 20eft a zár? ….ismét egyoldalú “üzletről” beszélnek…mondván így vagy sehogy…

    • bölcsebb inkább több különböző szintű vázat tartani..és türelemmel kivárni a javítást….360eft most két d300-as ára és ha kell akkor kihúznak a pillanatnyi bajból..ha éppen javítják a fő gépet..

  10. Szerintem már több, mint egy éve indult el itthon az NPS, legalábbis az első ilyen e-mailt tavaly áprilisban kaptam. Kicsit döcögött ugyan a regisztráció az elején, de én már lassan egy éve NPS tag vagyok.

  11. A szervizben 3 hét várakozás az ár ajánlatra!!! Ki vesz még egyszer Nikon-t. “Hülye azért nem vagyok!” ( a gép még a szervizbe de azért a képek készülnek hála a Canonnak)

Comments are closed.