Május 15-ére hirdették meg A NAP közösségi fotózási felhívást, mikor mindenkitől azt várják, hogy örökítse meg a napját, és küldje be a nemzetközi kezdeményezés gyűjteményébe.
A cél és a résztvevők
Az Aday.org kezdeményezés mögött az Expressions of Humankind non-profit alapítvány, illetve nemzetközi cégek és kreatív ügynökségek állnak, de állításuk szerint non-profit céllal hívták életre a projektet, hogy együttes erővel és mindannyiunk részvételével dokumentálják és bemutassák a mindennapi életet. Céljuk, hogy világszerte mindenki megörökítse a 2012. május 15-ei napját, és feltöltse a projekt oldalára, ezzel egy különleges közös gyűjteményt létrehozva.
Mindenkit várnak, hogy csatlakozzon, kortól, nemtől, társadalmi helyzettől és fotózási tudástól függetlenül. Amatőröket és profikat egyaránt, függetlenül attól, hogy mivel fényképeznek, legyen az profi fényképezőgép, bármilyen DSLR, kompakt gép, mobiltelefon, webkamera, vagy akár mosógép. Ezt igyekszik hangsúlyozni a projekt hivatalos reklámfilmje is.
A kiírás
A kiírás szerint foktók elérhetőek lesznek az Interneten, és ősszel készülnek egy könyv formátumú válogatást is összeállítani belőle, de többek között kiállítást is kilátásba helyeznek. Ezen kívül viszont nem kívánják a képeket másra használni, mint a projekt keretében hozzáférhetővé tenni az aday.org oldalon, és a projekttel kapcsolatos publikációkban, illetve átadják őket fontos történelmi intézményeknek, hogy a képek fennmaradhassanak az utókor számára a mindennapok dokumentumaiként. A projekt részletes kiírása letölthető a kezdeményezés honlapjáról.
A támogatók
A kezdeményezést támogató intézmények között olyan világcégek is megtalálhatók, mint a Pricewaterhouse Coopers, az Ericsson, a Reuters hírügynökség és a magyarországi Metropol napilapot tulajdonoló Metro nemzetközi kiadóvállalat, a National Geographic, a Newsweek és még sokan mások.
Oyan híres személyek is támogatják továbbá a projektet, mint a Nobel-díjas Desmond Tutu, és az ENSZ több magasrangú képviselője, illetve Paul Hansen fotóriporter, aki a projekt reklám videójában is szerepel, a jövendőbeli fotós Elizabeth Luuval. A reklám elkészítésében ők s, és a többi közreműködő is díjazás nélkül vettek részt.
Mit gondolsz a kezdeményezésről? Csatlakozol te is mai képeiddel?