2010 január 27-én mutatta be Steve Jobs az Apple új kategóriát teremtő termékét, az iPadet. Szerinte ez a kütyü valahol a laptop és a mobiltelefon között foglal helyet.
A kritikusok rögtön halálra ítélték az iPadet, és hatalmas bukását jövendölték. A rekord idő alatt eladott egymilliomodik példány azonban még a megveszekedett kritikusokat is elgondolkodásra késztette, bár sokan a mai napig a reklám és a felhajtás rovására írják az iPad sikerét.
Mire jó egy tablet?
Korábban már megírtam, hogy szerintem mi az iPad lényege, miért nem vennék (bár mégis megvettem), mire mennyire jó vagy nem jó fotósoknak. Azóta tanulmányok tömkelege foglalkozik a hasznosságával, hogy ki mire használja, és hogy mennyire mobil eszköz.
Az EditorsWebLog vitatja, hogy az iPad mobil eszköz. Szerintük nem a mászkálás közben gyorsan elintézésre szoruló dolgokat intézzük rajta, hanem az elmélyültebb, ráérősebb időnkben, inkább magazin jellegű ténykedésre használjuk.
Ez valamennyire egybe vág a saját tapasztalataimmal is, hiszen én sem hordom ki a lakásból, nem venném elő buszon vagy villamoson, talán csak egy vonaton, vagy távolsági buszon.
Viszont az otthoni levelezés, netezés, hírolvasás, közösségi média használat nagy részét is az iPaden végzem, sőt vannak ezek között olyan dolgok, amiket kifejezetten szívesebben végzek az iPaden, mint akár mobiltelefonon, akár számítógépen.
A konkurencia is megirígyelte
Az iPad hatalmas sikerét a konkurensek is hamar megirígyelték és felismerték, hogy lépniük kell. Elkezdték hát saját tabletjeiket fejleszteni, és különösen hirdetni már jóval azelőtt, hogy kapható lenne.
A versenyben elsőként alternatívát felvillantó WePad már a bemutatáskor csúnyán beégett, hogy operációs rendzer helyett videó futott a készüléken, ami a mai napig nem jelent meg piacon kapható termék formájában. Ugyanígy a legtöbb cég terméke is csak koncepció, vagy alig kézzelfoghatóbb ígéret szintjén létezik.
A jelenlegi statisztikák szerint a piac 90%-át az iPad uralja, és az Apple egyeduralmát alig sikerült megtörnie a Samsung Galaxy Tab megjelenésének is, ami az iPadnek lényegében egyetlen ma kapható vetélytársa.
Hamarosan megjelennek az új konkurensek
Az ígéretek és egyre szaporodó bejelentések szerint hamarosan tucatjával, sőt százával jelennek majd meg az új tabletek, amik mind az iPad dicsőségét – és piaci részesedését – próbálják meg elhódítani. Talán sikerül is nekik, de jelenleg majdnem 15 millió eladott példánnyal vezet az Apple, és mire a bejelentett tabletek megjelennek, addigra könnyen lehet, hogy bemutatják a sokak által várt iPad 2-t, ami ismét megnehezítheti a konkurensek helyzetét.
Az informatika nagy látnokai szerint 2011 a tablet éve lesz. Az Applenek már a tavalyi is az volt….a fogyasztóknak viszont csak használni fog a piaci verseny.
Az viszont vitathatatlan, hogy vannak dolgok, amire egy tablet sem lesz alkalmas…