Pont egy éve szűnt meg a Newsweek nyomtatott kiadása, azóta csak az Interneten jelent meg. Azóta újra gazdát cserélt és az új vezetés most mégis azt tervezi, hogy ismét nyomtatásba kerül a kiadvány. A korábbinál jóval szerényebb példányszámban kerül majd a standokra és többet is kell majd adnia érte az olvasóknak.
December elején a New York Times cikke nyomán több magyar lap is, köztük legbővebben talán a 444 is megírta, hogy a lap főszerkesztője, Jim Impoco bejelentette, hogy január-február környékén 64 oldalon újra megjelenhet a havilap.
Érdekes jelenség, hogy visszatér a nyomtatáshoz egy lap, amit korábban pont azért szűntettek meg, mert úgy gondolták, hogy nem csak trendibb, de olcsóbb is leállni a gyártásával és ezentúl csak a webre koncentrálni. A nyomtatott példányszámok azóta is esnek, de a jelek szerint egy másik vezetés még mindig lát fantáziát a nyomtatásban.
Ugyanakkor az is biztos, hogy többe fog kerülni az újság, így még egyértelműbben azt fogja majd mérni a lap sikere vagy kudarca, hogy hajlandók-e fizetni az olvasók egy minőségi kiadványért.
Felfelé pozícionálják a lapot
Impoco egy közelmúlt beli intejrúban azt nyilatkozta, hogy prémium lapot szeretnének kiadni, amiért hajlandóak fizetni az emberek. Ezentúl sokkal inkább az előfizetőkre építik majd a lap bevételeit, mint a reklámokra. Üzleti modelljük inkább a Financial Times-ra fog emlékeztetni, mint a Time magazinra. Azt is megerősítette, hogy az olvasóknak ezentúl többet kell majd fizetniük a kiadványért, mint korábban.
Újraélesztés és példányszám csökkenés
A Newsweek fénykorában, 1991-ben 3.3 millió olvasó forgatta a havilapot. 2012-es megszűnésekor már csak másfél millió példányban jelent meg az utolsó nyomtatott szám. A nagy visszatérést egyelőre csak 100 ezer példányban tervezik és nem is számolnak nagyobb példányszámmal az első évben, aztán meglátják, mit mutatnak a statisztikák.
Kalandos történet
A korábban a Washington Post által kiadott lapot 2010-ben 1 dollárért vette meg Sidney Harman, mintegy 40 millió dollár adóssággal. Az új tulajdonos egybeolvasztotta a lapot a Daily Beast híroldallal. Az összevont kiadványok viszont nem igazán működtek az akkori főszerkesztő Tina Brown kezében, ezért 2012 végén megszűntették a nyomtatott megjelenést, ezzel dollár tízmilliókat lefaragva. A nyomdaköltségek megspórolása azonban nem jelentett megoldást a lap anyagi helyzetére.
Ezév májusában Brown bejelentette, hogy eladják a már csak weben létező Newsweeket és ezután csak a Daily Beastre fognak koncentrálni. Augusztusban a lapot átvette az IAC/InterActiveCorptól az IBT Media. Tina Brown nem sokkal később leköszönt a főszerkesztői posztról és bejelentette, hogy a lapkiadásból is teljesen kivonul.
Jim Impoco, a New York Times egyik korábbi szerkesztője lett az új főszerkesztő, aki azt igérte, hogy az új tulajdonosnak nem fog majd annyiba kerülni a lap kiadása, mint a korábbiaknak. Tárgyalni kezdett több nyomdával is a nyomtatás újra beindításáról és idén decemberben bejelentették, hogy újra megjelenik nyomtatásban a magazin. Mióta átvette a lap irányítását, Impoco több tucat új alkalmazottat vett fel és ki akarja szélesíteni a lap nemzetközi lefedettségét is.
Te melyik újságért fizetnél, hogy ne szűnjön meg?