Érdekes megoldással rukkolt elő a Sanoma által üzemeltetett Hír24 hírportál. A képeiket egy fényképezőgép hátulján nézegetheted. Ez egyik oldalról nézve talán ötletes és látványos megoldás, talán jó reklámfogás. Másik oldalról inkább bosszantó és sok helyet elrabol ez a vizuális reklám megoldás a képek élvezetétől.
Nem tetszik
Nem ellenzem a hirdetéseket, elvégre valamiből az oldalak üzemeltetőinek is meg kell élnie. A Hír24 új galéria megoldása viszont nekem nem jön be. Értem én az ötletet, csak nem tetszik. Nem csak azért, mert tudom, hogy a képeknek legalább egy részét nem a hirdetett márkával készítették. Egyszerűen gyerekesnek tartom ezt a megjelenítést. Az oldalon megjelent kommentek szerint nem vagyok ezzel egyedül. Persze annak biztosan más oka van, hogy a lap főszerkesztője épp most távozik a cégtől.
Kezelhetőség
Az oldal egy kommentjéből kiderült, hogy ha rákattintasz a képre, akkor az megjelenik nagyban, így azért élvezni is lehet a képeket, de ezt nem érzem kellően intuitívnak ebben a megjelenítési módban. Például semmi nem jelzi, hogy a kép rákattintva nagyítható. Az odarajzolt fényképezőgép nagyítás gombjára kattintva viszont az előző képre lapoz.
Hatékonyság
Persze biztos akad, akiknek tetszik ez a megoldás. Hogy mennyire hatásos egy ilyen hirdetés, arról nagyon kíváncsi lennék egy felmérésre. Nálam például egy Flash blokkoló rontja a képek közt elrejtett hirdetés megjelenési esélyeit.
Számomra csak sokadik nekifutásra vált biztossá, hogy tényleg hirdetésről van szó, nem egy bújtatott reklámról, vagy csak egy túlbuzgó webdizájner (szerintem ügyetlen) próbálkozásáról. Merthogy a flash alapú reklám nélkül is kint van a hirdetett márka az oldalon és nem csak a kirajzolt fényképezőgép formájáról kellene felismerni, hogy mit is hirdetnek. Csak a márkajelzést pont eltakarják a képaláírások, így nagyon keresni kell a képek alatt.
Te mit gondolsz erről a hirdetési megoldásról?