Vírusmarketing: DSLR-eken gúnyolódik a Sony

A Sony új vírus videója DSLR használókon élcelődve próbálja reklámozni saját tükör nélküli fényképezőgép rendszereit. Poénnak jópofa, bár a görbe tükörben akár az ő gépeik használói is lehetnének.

A videót több magyar fotós blog így a Fotósarok is lehozta, de úgy látom, csak a Printscreen tesz róla említést, hogy nem pusztán fotósok öncélú vicceskedő videójáról van szó, hanem a Sony marketingeseinek nagyon is tudatos reklám próbálkozásáról. Bár a videó humorral operál, és valós üzenete, a tükör nélküli gépek reklámozása közvetlenül nem is jelenik meg benne. Viszont pont ezzel nagyon is a fotós társadalom tagjai közt feszülő ellentétekre épít.
Sőt szítja is azokat, hogy a márka-fanboyok, egyes technológiák vagy gépcsoportok hívői azzal a márkahű elkötelezettséggel folytassák hitvitáikat, ami egyedül csak a marketing célokat szolgálja, semmi mást. Mint a PetaPixel kiemeli a videót megosztó YouTube account leírásából, a kreatív ötletgazdák azt tanácsolják “Ha ráismersz egy ismerősödre a videóban, oszd meg vele!” Szerintem mondjuk különösen “elegánssá” teszi mindezt, hogy a videó alatt letiltották a kommentelés lehetőségét, nehogy esetleg negatív visszhangja legyen a marketing próbálkozásnak.

Persze a görbe tükör nem teljesen alaptalan. Tényleg sok ilyen viselkedésű fotós van, és nekik mindenképp érdemes is magukba nézni emiatt. Viszont nem biztos, hogy másik fényképezőgépet választva találnak arra a változásra, amit inkább magukban kellene eszközölniük. A videóban bemutatott sztereotip jelenségek nem csak a DSLR tulajdonosokra igazak, és nem biztos, hogy ha másmilyen gép tulajdonosa nevet rajtuk, attól őrá még nem igaz valamelyik legalább annyira.

“A barna lányok csak azért nevetnek őszintén a szőke nős vicceken, mert azt hiszik, hogy rájuk nem igazak.” – szőke/barna nős vicc

A felvetett jelenségek nagy része ugyanis nem gép, hanem ember és mentalitás függő. Persze a fényképezőgép gyártók marketingeseitől hiába várjuk, hogy ne a jobb gépek tudását akarják eladni nekünk a valós fotós képességek fontossága helyett. Legalább a videó címében sikerült némi komoly tartalmat fellelnem, amit attól félek, hogy más nem nagyon látott meg benne. Ez pedig az, hogy a felszerelés kevés akkor, ha ötlet nincs mögötte. De én fontosnak érzem azt is kihangsúlyozni, hogy ez sem DSLR függő, sőt  minden tárgyunkra – nem csak a fényképezőgépre – igaz, hogy csak a végeredmény számít….még a tollra és billentyűzetre is.

Csak az egybe vágott videót ágyazom be, de az egyes típusokról különálló videókat is megnézhetsz a YouTube-on vagy a PetaPixel oldalán.

Kiegészítés: Mintegy két évvel a reklám után úgy tűnik, hogy a gyártó törölte a YouTube-ról a videókat. Hogy ennek oka a súlyos helyhiány, vagy hogy kellemetlenné kezd válni számukra a korábbi kampány, azt nem tudni, de sajnálatos, hogy ezek a videók is a digitális enyészet áldozatává váltak.

Readers Comments (8)

  1. Matyi012345 2012.11.14. @ 11:41

    PH fórumon is köpködnek a MIlC-esek a DSLR használókra. Nem tudom ennek mi értelme…ha valaki tud komponálni és ismeri a gépét akkor mindkét rendszerrel tud jó képet készíteni, ha nem akkor meg 5DIII is lehet a kezébe akármilyen optikával, ha megszakad se fog tudni jó képet készíteni.

    saját vélemény, kinek nem inge…

    • Én sose értettem azokat, akik minden áron meg akarnak győzni másokat, engem is, de főleg magukat arról, hogy ez vagy az jobb. Ilyen egyszerűen nem létezik, hogy valami jobb a másik dolognál. Mindig az a kérdés, hogy kinek és mire jó, milyen szempontok szerint.

  2. Miért tűnik úgy, mintha sértve érezné magát a szerző? 🙂
    Eleve nem értem, hogy egy “profi” miért törődik ezzel. Ez a “lakossági” felhasználókról és -hoz szól, ahol igenis célba talál, mert alapvetően csak jó képeket akarnak az emberek, de csak a berögzült prekoncepciók miatt keresik a böszme DSLR gépeket. Ha van a milceknek előnye, akkor az a méret és a videó pont ezt az üzenetet célozza meg és találja el humorral. Szerintem ez marketing kampány úgy jó ahogy van. És azért valljuk be, tényleg röhejes amikor az egyszeri turista liveview üzemmódban kompaktos tartással erőszakolja meg a tükrös gépet. Ez nem arról szó, hogy a DSLR szar, csak hogy tisztába kéne lenni azzal mi mire való.

    • Nem érzem magam sértve, szerintem is vannak jó lehetőségek a MILC-ekben, és az egészen biztos, hogy aki nem tud mit kezdeni vele, annak mindegy, hogy mi van a kezében….de ez nem a MILC mellett érv, hanem amellett, hanem a tudatosabb gondolkodás mellet….csak abból a Sony nem élne meg.

  3. Biztos bennem van a hiba, de ha nem írod, egyáltalán nem az jött volna le nekem, hogy a dslr gépek használói vannak parodizálva, hanem maga a fotós viselkedés.

    • nem a legjobb marketingesekkel dolgoznak….én is csak a címből, meg az erről megjelent külföldi cikkekből tudom
      ,-DD

  4. Kicsit szvsz túl lett lihegve ez a videó. Mi pl csak afféle “kis színesként” közöltük le, egyszeri, gyors, hamar felejthető poénként. Többek közt ezért nem jeleztük, hogy ez egy Sony produkció. Ha ennyire suták voltak, hogy ők nem tettek bele legalább a végére egy Sony NEX logót (aminek mondjuk nem biztos hogy lenne értelme, mert ugyanezt a videót egy MILC rendszerről is meg lehetett volna csinálni), akkor sajnálom. Nem gondolom hogy a bloggereknek kellene magyarázkodni a Sony helyett, hogy “ja kérem ez egy Sony reklám ám!”. Mi csak a poént láttuk benne, ezért leközöltük, és azóta már elfelejtettük… a többi a Sony dolga. 🙂

    • Szerintem inkább ti kezeltétek egy kicsit lustán a dolgot….persze értem én, ilyen ez a kis színes műfaj, meg a bulvár.

Comments are closed.