Az éjjel egy sor újítást jelentett be a Flickr, hogy megőrizze, vagy inkább visszaszerezze eddigi népszerűségét.
Mit ad ezentúl a Flickr?
Megújult az oldal dizájnja és talán legfontosabb újításként mostantól 1 TB ingyen tárhelyet kínálnak minden felhasználónak, ahol darabszám és egyéb korlátozás nélkül tárolhatják és megoszthatják képeiket.
Az üzleti lehetőségek jegyében pedig lehetőséget kínálnak, hogy akinek az 1 TB kevés lenne, az évi 500 dollárért megduplázhatja 2 TB-ra, illetve évi 50 dollár felárért kikapcsolhatjuk az oldalon megjelenő reklámokat.
Hogy ezt az 1 TB-ot érzékeltetni tudják, mennyire nagy is, az első belépéskor minden felhasználó néhány egész oldalas önreklámmal találkozik, amin szemlélteik, hogy az 1 terabyte azt jelenti, hogy hozzávetőleg 537 731 db 6.5 megapixeles képet tárolhatunk. De hogy ez igazán személyessé váljon, mellékelnek egy mértékegység váltót, aminek a csúszkáján beállíthatjuk, hogy milyen felbontásban fényképezünk és így sokkal testre szabottabb számok is megjelenhetnek.
Mint hivatalos blogjukon fogalmaznak, az újítások középpontjában a fotók és különösen a nagy felbontás áll. Az új dizájn is azt célozza, hogy minél nagyobb méretben jelenjenek meg a képek és minél jobban kihasználja az oldal a képernyőn rendelkezésre álló helyet.
Az új dizájnba integrálva megtalálható az Aviary online képszerkesztő is, amivel az alap módosításokat online elvégezhetjük a feltöltött képeken.
Az új, retina kijelzőket is szem előtt tartó dizájn sokak szerint az egyre népszerűbbé váló konkurens, az 500px megjelenésére emlékeztet, ugyanakkor a Photostream oldalak leginkább a Facebook vagy a Google+ borítóképére emlékeztető képet kaptak. Nekem úgy tűnik, hogy a borítókép működése is döcögős még egy kicsit, és az extrém szélesvásznú oldalarány nem tűnik túl szerencsésnek. Korábban a Google+ is hasonlóval próbálkozott, de később közelítettek a Facebook borító arányaihoz.
A megjelenésen kívül kezelésében úgy érzem, nem sokat változott az odlal, bár még nem volt nagyon sok időm próbálgatni, különösen, hogy nem is vagyok túl aktív használója.
Miért van erre szükség?
Jó ideje a Facebookon osztják meg a legtöbb fotót az emberek, és a mivel a Google+ is magába olvasztotta az anyacég fotómegosztó oldalát, az egykori Picasát, a Yahoo kétfrontos háborúba keveredett a két óriással. Ráadásul ott van még az 500px és egy sor másik hasonló oldal, meg persze nem lehet kihagyni a szintén Facebook tulajdonba került Instagramot sem.
Szóval a Yahoo egyre keményebb versenyben áll a konkurensekkel. Kénytelenek ők is folyamatosan újítani, és a Flickr talán egyik fontos imidzs termékük. Azon kívül nemrég megvásárolták a népszerű mikroblog szolgáltató Tumblr-t (ami már csak neve miatt is nagyon illett a portfóliójukba a Flickr mellé), hogy erősítsék üzleti jelenlétüket a közösségi média piacon. A hírek szerint a Tumblrt meg fogják hagyni önálló cégként, sem megszüntetni, sem a Flickr vagy más rendszerbe beolvasztani nem tervezik.
Te mit szólsz a Flickr megújulásához és a Yahoo lépéseihez?
Kiegészítés: A bejelentés óta közben van némi zúgolódás a tarifák körül is és egész komoly botrány lett a cégvezér kijelentése miatt.