Újabb remek hirdetés elhelyezés született (valószínűleg nem csak) az Indexen. Ahogy lenni szokott, most sem tudni, hogy a Telenor tudatos akciója, vagy a reklám megjelenéseket kiosztó algoritmus és a véletlen humorérzéke szülte a komikus helyzetet. Minden esetre érdekesen jött ki.
Az Index arról számolt be, hogy leállt a T-Mobile hálózata (nem először) a fővárosban, a T-Mobile hír alatt pedig ott virít a konkurens Telenor hidetése. Találó, akárcsak a korábbi hasonló telefonos hirdetések, de kevésbé morbid, mint a bizományi hirdetések voltak uzsorás hírek mellett, olimpikonjaink furcsa gratulációi vagy a halálesetek mellett megjelent hirdetések (West Balkán, Daróczi temetés).
A webes sajtó ilyen szempontból rosszabb helyzetben van, mint a print lapok, hiszen a weboldalakon automatika sorsolja, hogy mikor milyen hirdetés jelenik meg, és még kulcsszavazással is nehézkes lenne megakadályozni, hogy egy-egy helyzetben ne jöjjön ki rosszul a hirdetés egy adott környezetben megjelenve.
Nyomtatott kiadványoknál annyival kedvezőbb a helyzet, hogy azt mégis csak emberek szerkesztik, és ha az előkészítés során nem is látszanak a hirdetések a laptervben, azért a tördeléskor, vagy a kefelevonatban mégis csak látszik, hogy mi kerül a lapba, és ez ad némi lehetőséget a módosításra – persze így is szoktak összejönni furcsaságok még nyomtatott lapokban is. Változtatni viszont végképp nehéz azon, ami egyszer már nyomdába került…