Egy humorosan gépesített láncreakció, ami romba dönti az egész fotóstúdiót, a fotósok mégis jól szórakoznak rajta.
Talán a dominókat kellene most emlegetni, mert a Rube Goldberg Machine kifejezés legfeljebb angol nyelvterületen ismert, de annak idején az első ősi számítógépes játékok között szórakoztunk a The Incredible Machine világában olyan fantáziadús gépezetekkel, amik hétköznapi eszközökből felépítve fizikai láncreakcióként váltottak ki különféle hatásmechanizmusokat. Néhány fotóst úgy látszik, nagyon megihletett ez a gondolat, mert a legújabb humoros videón ebben a szellemben “döntenek romba” egy komplett fotóstúdiót.
Legutóbb két sportfotós a reptéren forgatott filmet unaloműzésükről, most pedig egy fotóstúdió eszközeiből építkeznek a kreatívan szórakozó – és minket szórakoztató – videósok. A PetaPixel azt állítja, hogy a kaliforniai stáb közel fél évig dolgozott ezen a videón, és szerintük ugyanolyan gyorsan szárnyra kap, és vírusként terjed, mint nemrég a háborús jelenetet imitáló Battle at F-Stop Ridge videó, amit több mint másfél millióan láttak.
Így készült
Idő közben Handrasnak köszönhetően találtam hozzá egy így készült videót is, ahol az ötletgazda elmeséli milyen küzdelmeik voltak a projekt kiagyalása, és a felvétel előkészítése során. Kezdetben csak egy kupac memóriakártyával dominózott, aztán jött az ötlet, hogy tovább kéne gondolni. Asszisztensének mutatott néhány videót, és beindult az ötlet gyártás. Aztán rájöttek, hogy a terveikhez nincs elég felszerelés a stúdióban, így elkezdtek szponzorokat keresni. A tervek szépen alakultak, de mindent újra és újra el kellett próbálni.
Mint meséli, “amit könnyűnek gondoltak az nehezen ment, amit nehének hittek, az rendkívül nehéznek bizonyult”. Semmi nem akart úgy működni, ahogy szerették volna. Mindent rengetegszer újra és újra és újra és újra el kellett próbálni, hiszen ha egy ilyen láncreakcióban tíz elem 90%-os valószínűséggel működik, akkor valószínűleg nem fog az egész folyamat végiggördülni. Mint az értelmi szerző, és egyben megvalósító összefoglalja a tanulságot: “Ha valami nem megy elsőre, akkor próbáld meg még kilencvennyolcszor.”
Szerintem annyira nem fog nagyot durranni (vagy már túl is vagyunk ezen?), ha élhetek ezzel a szóképpel, de valószínű, hogy hamarosan minden hobbi fotós ismerni fogja, hiszen már 1.2 millió lejátszás felett jár, alig valamivel lemaradva az egyik ötletet adó Honda reklám megtekintéseinek száma mögött, viszont messze elmaradva a másik (a Hondának is) ötletet adó OK Go videó 29 milliós lejátszási száma mögött. Érdemes ezt is megnézni.
A befektetett energia és kreativitás viszont mindenképpen figyelemre és elismerésre méltó.
Ti mit gondoltok róla?