Az óév vége – újév eleje mindig az esélylatolgatások időszaka. Ilyenkor minden tévéműsorban ismételnek, és szinte minden sajtótermékben összefolgalók készülnek. Válogatások az elmúlt évből, sőt akár az elmúlt évtiezdből is.
Mi várható 2010-ben:
- tovább hódít az online sajtó
- tovább hanyatlik a nyomtatott sajtó – lapok szűnnek meg, csökkennek a példányszámok és a reklám bevételek
- a Web 2.0-t felváltja a Web 3.0 – közösségi média, megosztások
- fokozódik a tájékoztatás valósidejűsége – növekszik a hírverseny és a hírkényszer
- növekszik a mennyiség, csökken a minőség
- tovább terjednek a mobil eszközök
- tovább hódítanak az elektronikus könyvek
- további leépítések a szerkesztőségekben
- folytatódik az előfizetős / ingyenes modell versenye
Néhány idézet a Folio magazin válogatásából:
- Csak egy-két magazin marad életben az egyes piaci szegmensekben. A szerkesztőségek átalakulnak, és a győzteseknél egyre komolyabb közösség építési képesség fogja kiegészíteni a hagyományos újságírói szakértelmet. A nyomdatermékek minőségibbek lesznek, jobb papírt használnak majd, javul a képi világ, fejlődik a tartalom, de hanyatlik a példányszám. – Don Pazour, az Access Intelligence vezérigazgatója
- Az elektronikus kiadvány kezdeményezések reményteliek. Sokat fognak segíteni. A nagy kiadványok talán pár százezer digitális előfizetőre is szert tudnak tenni, akik valahol 10-50 dollár között fizetnek elő. Ez hozhat a konyhára úgy 3-15 millió dollár előfizetési bevételt. Sajnos azonban ugyanezeknek a magazinoknak százmilliós tétellel csökken a hirdetési bevétele. Gondolom értik… – Keith Kelly, New York Post
- A szerkesztőségek létszámá újra kibővítik, mikor a döntéshozók rájönnek, hogy nyomtatott lapra méretezett szerkesztőségi létszámmal nem lehet nyomtatott lapot is csinálni, és mellette egyéb új kezdeményezéseket is kiszolgálni – legalábbis eredményesen nem. – Tony Silber, a FOLIO: and Audience Development vezetője
Hasznos források:
- Médiablog: Mi lesz velünk? – Jóslatok 2010-re
- Médiablog: 2010-es előrejelzések: közösségi média, marketing, pr
- A Photo Editor: Predictions for 2010 (angol)
- Beyond the Echo Chamber: Journalism’s main priorities in 2010 (angol)
- Folio: 115 Magazine and media predictions for 2010 (angol)
- Adam Westbrook: 10 Trends in journalism for 2010 (angol video)
Ha tetszett az írásom, akkor lájkoljátok és osszátok meg, hogy másokhoz is eljusson, illetve kövessetek Facebookon, Twitteren, Instagramon, YouTube-on, hogy máskor is lássátok, miről írok!