Gyakran foglalkoztat a gondolat, hogy mennyi minden történhet egyetlen pillanatban világszerte. Még csak belegondolni is nehéz, hogy több milliárd ember éli az életét a világban, és mindenkivel történik valami az adott pillanatban (sőt minden pillanatban). Még nehezebb felfogni, hogy ezeket a történéseket nemhogy részleteiben, de még felületesen sem tudjuk megismerni, mert egyszerűen képtelen az ember ennyi információt – pláne egyszerre – feldolgozni.
Valami ilyesmi az alapkoncepciója Adam Berg kisfilmjének, amit a Phillips egyik új televíziójának reklmámkampányához készített. Az egész film lényegében egyetlen kimerevített pillanat, amit a kamera körbejár, megmutatva – ha nem is az egész világ, de legalább a néhány szereplőt érintő – egyidejű történéseket. Az alap sztori egy bankrablás, amit bohócok követnek el, és tűzharcba keverednek a helyszínre érkező rendőrökkel, és ennél többet nem is árul el a film, hiszen az egész film egyetlen pillanat a történetből, nincs cselekmény, nincs párbeszéd, sőt hanghatások sem, mert ha úgy tetszik, nem is történik semmi. Ennek ellenére tele van történéssel, eseménnyel, akcióval, robbanással, sőt van története, és mondanivalója, talán még üzenete is. Mindez egyetlen állóképbe sűrítve, ami álló képen mégis megjeleníthetetlen lenne. Egy álló képen bemutatott pillanat, ami közel két és fél percig tart. A film egyébként (mintegy mellesleg) nagydíjat nyert az 56. Cannes Lions reklámfilm fesztiválon.
Kiegészítés: valamivel később a CSI: Helyszínelők készítői is megirigyelték az ötletet, és elkészítették saját változatukat, erről egy külön bejegyzésben olvashatsz itt a blogon.
A YouTube verzió megtekinthető alább beillesztve (érdemes teljes képernyőn és HQ minőségben nézni), vagy a HD változat a Phillips honlapján elérhető.
Akit pedig az is érdekel, hogy hogyan készült mindez, megnézheti itt: