A világ egyik legnagyobb hírtelevízió társasága olvasóriporter oldalt indít iReport néven, ide várják ezentúl a nézők/olvasók által rögzített híreket.
Az iReport új weboldala az egyre népszerűbbé váló közösségi megoldásokra alapoz. A nézők tömegéből várja a hírként érdeklődésre számot tartó anyagokat, hogy ezzel egészítsék ki szerkesztőségi anyagaikat. Az oldalon regisztrálva bárki szabadon beküldheti saját tudósításait, amiből aztán a CNN szerkesztői kiválogatják, mit fognak majd adásba engedni a nemzetközi hírcsatornán.
A Mashable is hivatkozik az AdWeek cikkére, ami úgy jellemzi a jelenleg még csak készülő oldalt, mint nagyon YouTube-ra hajazó, videó centrikus oldalt. Sőt Mike Shields ennél messzebbre megy, és kijelenti, a CNN a YouTube területére lép az új közösségi videós híroldallal.
A szerző úgy tudja, hogy a 2006-ban indult iReport kezdeményezés indulása óta mintegy 100 ezer hír jellegű tudósítást kapott a világ minden tájáról. Ebből azonban közel tízezer 2008 első félévéből származik, ami a kezdeményezés népszerűségét mutatja. Viszont a hatalmas mennyiségű anyagnak alig 10%-a jelent meg akár a CNN.com weboldalon, akár a társaság tévé műsoraiban.
Az új oldalra szinte akármilyen tartalom könnyen és gyorsan feltölthető lesz, sőt a más renszereknél már megszokott módon lehet majd az anyagokat értékelni, kommentelni, megosztai, vagy akár beágyazni is saját weboldalba.
Távolodás a szakmai alaposságtól
Mike Shields szerint maga a CNN vezetése is elismeri, hogy az iReport kezdeményezéssel a csatorna távolodik a klasszikus sajtó alaposságot és (többszörös) ellenőrzést megkövetelő klasszikus értékeitől. Ugyanakkor arra hviatkoznak, hogy az iReport nagyon népszerű, és több esetben nagyon hasznosnak bizonyult a váratlan eseményekről készülő tudósításban.
Jim Walton a CNN Worldwide igazgatója azt mondja, “Az egész a közönséggel kezdődik”, és “a közönség egyre szívesebben vesz részt a hírekben. A mi természetes kiegészítésünkké váltak.” Walton azt is elárulta a lapnak, hogy még nem tudják, hogy hova fog tovább fejlődni az iReport, ha a közönség igazán belelendül majd az oldal használatába.
Susan Grant szerint “A közösség fog dönteni róla, hogy mi számít hírnek […] mi senkit nem fogunk semiről lebeszélni – az iReport teljesen szabad lesz”. (A CNN ugyanakkor szemmel fogja tartani az oldalt, hogy oda nem illő tartalom ne kerüljön fel.)