Mint a Blikk is megírta, Keanu Reeves hétfőn érkezett Budapestre, és balesettel indult első munkanapja. Kocsijával áthajtott egy fotós objektívjén.
A szemtanúk helszínen tartózkodó kollégák elmondása szerint a híresség autója éppen kihajtott belvárosi lakhelyének garázsából, mikor egy fotós megpróbált átfutni az út túloldalára, hogy jobban ráláthasson. A vállán lógó 300 mm-es teleobjektív rojtos vállpántja viszont elszakadt, és az objektív az úttesten landolt. Bár a kollégák próbáltak kiabálni a sofőrnek, az nem tudta mire vélni a helyzetet, és bár lassított, így is áthajtott a drága objektíven.
A több szerkesztőségből összeverődött fotósok úgy meglepődtek a történteken, hogy eszükbe sem jutott a balesetet lefényképezni. Sem az objektív gázolás folyamatát, sem az áldozatul esett objektívet. Persze nem is volt számukra olyan érdekes fotótéma, mint az autóban ülő világsztár (bár a Blikk példája is mutatja, hogy ez a történés is érdekes lehet). A történtek épp úgy meglepték őket is, mint az amerikai színészt, aki a Blikk szerint “még a Mátrixban sem vágott olyan rémült arcot”.
Az objektív állítólag komolyabb sérülések nélkül megúszta a több tonnás súlyú tömegű autóval való találkozást. Bár az elektronika nem akart reagálni, a manuális élességállítás működött, és látszólag nem lett sok baja egy keréknyomon kívül. A szervízben viszont lehet, hogy hosszasan elmozaikoznak majd rajta, mire újra használhatóvá válik.
Hasonló “munkahelyi” balesetek persze megesnek a fotósokkal. A Reuters stábjának pár éve egy egész szerkesztőségnyi felszerelése égett el a Tour de France során, és megesett már, hogy Tiger Woods talált telibe egy fotóst.
A nyak és vállpántokkal is érdemes vigyázni, mert idővel hajlamosak elhasználódni, sőt velem megesett az is, hogy a pánt egyszerűen kibújt a szorító kötésből, és a földön landolt az egész gép – bele is tört az objektív bajonettje.