A megbízók rengeteg dolgot tudnak mondani, amit akkor és ott a munka közben nehéz viccesen felfogni. Utólag viszont jól esik kiereszteni a gőzt és nevetni rajtuk egy jót olyanokkal, akik értik, hogy ez miért vicces.
“Minőség, mennyiség nem számít, csak sok legyen és jó.”
A fent idézett mondás elég régi, ami leginkább abból látszik, hogy a sok mellett még jót is akar. Valahány helyzetben kínomban idézni próbáltam, mindig elakadtam ott, hogy valójában mintha a minőség ma már nem is számítana.
Nemrég találtam egy főleg webdesignerek és grafikusok által összeállított listát a legszörnyűbb ügyfelek “arany köpéseiről”, de a Clients from Hell blog kifejezetten arról szól, ami ennek az írásnak a célja. Ha neked van még hasonló tapasztalatod, amit szívesen megosztanál, ne habozz kommentben megírni!
- “El tudná távolítani a képről a vízjelet? Szerintem csak ront a látványon, nem ad semmit a kép mondanivalójához.”
- “Nem lopunk, ezt a képet találtuk.” – olvasd el az erről szóló írásom
- “Vettünk egy fényképezőgépet és megcsináltuk azzal.”
- “Fizetni nem fogok, de megtiszteltetésnek veheted, hogy nekem dolgozol.”
- “Ugyan már! Nem kérhetsz ennyit, az öcsém ingyen is megcsinálja ugyanezt, csak nem lesz ilyen jó.”
- “Nem veszem meg a képet, inkább kiakasztom a falra vízjellel, az eredeti jó helyen van nálad.”
- “Nem lehetne retusálni a képet, hogy ne háttal legyen, hanem az arca is látsszon?”
- “Miért kell ennyi lámpa és felszerelés egy festmény reprózásához? Az informatikusunk egy kompakt géppel is le tudta fényképezni, aztán a tükröződést kiretusálta a képről.”
- “Ez a kép szuper címlap lenne a magazinunkhoz, de fizetni nem tudunk érte.”
- “Sajnos bankunk nem tud fizetni a képekért.”
- “Egy barátunk találta ezt a képed, ami nagyon jó, kiretusálnád kicsit? Egy honlapra szeretnénk feltenni. Van más jó képed is esetleg?”
- “Tök jó képeink vannak nekünk is, most csináltam párat a telefonommal.”
- “Ha a pálmafákat kiretusálod a képről, akkor eltűnik a tükörképük is a motorháztetőről, nem?”
- “Ne fizess a fodrásznak, úgyis csak tíz percre jön oda a fotózásra.”
- “A fél karú ember másik kezét át kéne másolni a másik karjára, mert nem akarjuk az ügyfeleket megijeszteni egy ilyen képpel.”
- “Azt szeretném, hogy az a jégkrém tüzesen nézzen ki a képen, mert ez egy téli reklám kampány lesz.”
- “Beszélgettem az unokaöcsémmel, aki hobbi szinten foglalkozik ilyesmivel, és van pár remek ötlete, amit még beépíthetnél az oldalba.”
- “Nem értem, hogy ez a Flash oldal miért készül hetekig és miért kerül ilyen sokba, nem lehetne pár óra alatt összedobni Power Pointban?”
- “Lehetne a BELÉPÉS gomb mellett egy nyíl és egy felirat, hogy Kattints ide?”
- “A háttér legyen fehér, de olyan sötét fajta.”
- “Le tudná fordítani az oldal szövegét? Nem értjük ezt a ‘Lorem ipsum’ részt. Ilyet mi nem rendeltünk.”
- “Tetszik ez a honlap design, ki tudnák írni nekem DVD-re, hogy a saját gépemen is megnézzem?”
- “Nem számít, hogy a vállalat színe kék, nekem a rózsaszín jobban tetszik, legyen olyan a cég honlapja.”
- “Ha azért nem látszik a felirat, mert a gép gyorsan betölti az oldalt, akkor lassítsa le a töltést!”
Neked milyen hasonlóan “vicces” dolgokat mondtak ügyfelek?