Sok féle hibát vétenek különféle cégek, mikor álláshirdetést adnak fel, nem akarom ezt most mindet kivesézni, de tanulságos, hogy mi történt nemrég egy álláshirdetéssel a közösségi médiában. Nekem azt a humoros anekdotát juttatja eszembe, amikor egy diák a nyelvtanárának udvarol, az meg visszaküldi a szerelmes levelet, miután kijavította benne a helyesírási hibákat.
A hirdetésben az áll, hogy precíz, stilisztikai érzékkel megáldott, jó helyesírású alkalmazottat keresnek egy neves médiacsoporthoz. Azt azonban nem árulják el, hogy melyik is ez a cég, a jelentkezést is egy anonimizált ingyenes címre kérik. A megosztott hirdetés mellett sok potenciális jelentkező megosztja fenntartásait a cég rejtőzködésével kapcsolatban, a felajánlott banalitásokkal kapcsolatban, a kisebb-nagyobb stilisztikai hibákat illetően is, de főleg a hirdetésben rejlő helyesírási hibák miatt képezi nevetés tárgyát. Ironikus, hogy a jó helyesírást megkövetelnék, de már a hirdetésükben is hemzsegnek a j/ly és egybe/különírási hibák, de még a cég székhelyét sem sikerült hibátlanul leírniuk.
Az sem a legjobb álláskeresési stratégia, hogy valaki egy nyilvános helyen kritizál egy álláshirdetést. Persze sejtem, hogy akik ennél a hirdetésnél beszólnak, azok nem fognak erre az állásra jelentkezni. De az sem tűnik kizártnak, hogy más cégek állásait hirdetők is találkoznak ezen az oldalon a véleményekkel, amik egy másik álláshirdetésnél is okozhatnak kellemetlenségeket.