“Ha már át akarnak verni, megpróbálhatnák legalább jól csinálni!”
Egyszer már sikerült olvasás nélkül törölnöm ezt a levelet, mert első ránézésre látszik rajta, hogy spam (nem vagyok a bank ügyfele, miért küldene nekem levelet), ráadásul ilyen béna címmel: Sürgős Hirdetés… Kinek sürgős egy hirdetés. Radásul biztonsági hibára akar – állítólag – felhívni a szöveg, akkr miért hirdetésnek nevezik a tárgyban? De legjobban akkor szórakoztam, mikor megnyitottam és elolvastam, mégis mi a fenével akarnak ma átverni:
“Kedves kliensünk
A securitate okokbol kifolyolag zártuk le az ön kontját.
Ez arra szolgál,hogy segitsék és védjék az ön kontját.
Újra kell restaurálja az ön kontjának az adatait arra,hogy újra használhatóvá váljon az ön kontja,és bebizonzitja,hogy nem volt informatikai rablásnak az áldozata.
Újra kell irja az adatait a következö oldalonKöszönjük az eggyetértést.”
Meglehetősen értelmetlen és magyartalan mondatok, helyesírási, sőt értelmi hibák, amiből látszik, hogy valami fordító automata szülte, nem magyarul beszélő ember, és természetesen a bank honlapjának tűnő link egy ismeretlen eredetű külföldi oldalra mutat, ami rögtön kiderül, ha az egeret fölötte tartjuk néhány másodpercig kattintás nélkül. Komolyan van, aki ennek az ügyetlen próbálkozásnak bedől? Remélem, nincs, de azért hátha valakinek okulására szolgál. Természetesen soha ne kattintgassunk (kéretlen) levelekben szereplő ismeretlen linkekre, mert ki tudja, hova mutatnak valójában? Akinek tényleg a bankja oldalára kell eljutnia ilyen, vagy hasonló adatmódosítás miatt, azt a bank arra fogja kérni, hogy a máskor is használt módon jelentkezzen be, és egészen biztos, hogy egy magyar bank nem egy afrikai vendégmunkás tört magyarságával fogalmazza meg ügyfélkapcsolati leveleit.
A linket direkt nem írtam be, nehogy valaki rá tudjon kattintani és kipróbálja, mit lehet vele megszívni. Aki mégis nagyon vágyik rá, majd begépeli, hogy a kommentjében elmesélhesse, kik jutottak hozzá az adataihoz…