Az Orlando Sentinel is leépíti fotósait. A lap inkább a videózást helyezi előtérbe ezentúl. A fotósok választhatnak, hogy áttérnek a mozgóképre, vagy máshol keresnek új állást.
Február végén jelent meg az NPPA amerikai sajtófotó szervezet oldalán, hogy a floridai lap ultimátumot intézett a szerkesztőség fotósaihoz. Az Orlando Sentinel vezetői bejelentették, hogy a fotós állások megszűnnek a lapnál. Talán a Chicago-Sun Times-nél történt korábbi hasonló lépéseket övező botrányokból tanulva a lap vezetése nem bocsátja el a fotósokat, azoknak a bejelentést követően új, “videó központúbb” munkakörre kellett jelentkezniük. A szakmai szervezet azt írja, hogy a lap dizájn és multimédia szerkesztője, Todd Stewart ekkor találkozott első alkalommal a beosztottjaival, akiket arról tájékoztatott, hogy március 10-ig összesítik az egyéb posztokra szóló jelelntkezéseiket, és utána tudják majd meg, hogy mi lesz az új munkakörük, ami mindenképpen inkább a videóra fog összpontosítani, ha egyáltalán szükség lesz a további munkájukra.
A lap egy névtelen újságírója arról számolt be, hogy a jelenlegi kilenc fotós helyett mindössze öt videóst fognak megtartani az átszervezés után. “Van két új munkakör, amit ‘mobil fotóriporternek’ neveznek, akik tükörreflexes gépek helyett iPhone vagy iPad segítségével fognak majd videókat készíteni az újság weboldalára. Lesz két videó szerkesztői pozíció, két video koordinátor munkakör és két menedzseri munkakör, a jelenleg is létező két teljes állású videós mellett.”
A kiadó azzal indokolta az alkalmazottaknak a döntést, hogy az átszervezés célja megnövelni a weboldalon megjelenő videók számát és azok nézettségét. A szakmai szervezetek kérdéseire nem válaszoltak.
Kenneth Irby, a Poynter intézet vizuális újságírás karának vezetője azt nyilatkozta az ügyben, hogy a fotósok munkájának ilyen átszervezése “folytatja a minőségi sajtófotó leértékelősédét az amerikai szerkesztőségekben. […] Ez nem az első ilyen eset a Tribune kiadó lapjainál és tudomásom szerint még sehol nem eredményezett jót az ilyen átszervezés. […] ahelyett, hogy fellendülést eredményezne az ilyen átszervezés, általában felszámolják a képi tartalmat előállító műhelymunkát, irreális munkaterhet zúdítanak az alkalmazottakra, ami középszerű képeket eredményez. […] Azt üzenem a vezetőknek, akik ilyen átszervezéseket és költségcsökkentéseket hagynak jóvá, hogy pontosan azt kapják, amiért fizetnek.”
Tovább gyűrűzik a jelenség, amire nyugodtan mondhatjuk, hogy