Szinte egyszerre érkezett a hír, hogy a még fel se szállt Sólyom Airways megszűnik, és hogy mindössze néhány hét után megszűnik a Poszt néven indult hetilap.
A csapból is a Sólyom Airways folyt, mikor elindult és nincs ez másként most, hogy kiderült, hogy mégsem lesz belőle szárnyalás. A Poszt viszont a másik véglet, róluk csak néhány helyen írtak, pedig jóval nagyobb figyelmet érdemeltek volna. Én is a MédiaPiac interjújából értesültem róla, hogy elindult. Most pedig, mire eljutottam volna oda, hogy vettem belőle egy példányt, átnéztem és írni tudnék róla, addigra már be is számolt róla a MédiaBlog, hogy lehúzza a rolót a kiadvány. Pedig induló lapokról szívesebben írnék, mint megszűnőkről.
Érdekes ötlet volt, hogy az online, jobbára ömlesztve olvasható cikkekből összeállított válogatásként hetilapot adjanak ki nyomtatásban. Nekem szimpatikus volt, hogy így egy másik közönséghez is eljuthattak a minőségi anyagok és papíron is konzerválták a neten megjelenő cikkeket, amik elvben örökké ott lesznek, de azért tudjuk, hogy a digitális enyészet nagyon is fenyeget mindent, ami a neten van. Ráadásul korrektül fizettek is az utánközlésért a lapoknak, ami szintén példaértékű volt. Sajnálom, hogy a számításuk nem jött be és az üzleti modell nem működött.
Persze sejthető volt, hogy a folyamatosan visszaeső nyomtatott példányszámok mellett egy ilyen lapnak sincsenek jó esélyei. A Fejvesztő blog meg is írta, hogy ez egy f@szság, bár a cikk végére belátják, hogy “vannak cikkek, amiket a hvg.hu-n soha nem olvasnék el, de a print HVG-ben meg sem fordul a fejemben, hogy átugorjam. A végső megállapításom az, hogy a veszett pénznek tűnő 500 forintom jó helyre került, a Poszt egy érdekes koncepcióra felépített kiváló hetilap, amit annak is érdemes fellapozni, aki meg van győződve róla, hogy töviről hegyire elolvasta az összes hírportált.”
Szomorú, hogy ilyen hamar véget ért, de ez akkor is egy fontos kísérlet volt, mert így már nem csak sejtjük, hanem biztosan tudjuk, hogy üzletileg sajnos ez sem piacképes. Az persze továbbra is nagy kérdés marad, hogy mi az, ami reményt adhat a sajtónak?
Érdemes elolvasni:
- Kinyomtatva maradandóbbnak tűnik a produktum – MédiaPiac interjú
- Amikor kinyomtatták az internetet – Fejvesztő blog
Búcsúzóul az utolsó számot még megveheted!
Te milyen újságo(ka)t olvasol szívesen?