Nem hiszem, hogy pont ez lenne az igazán fenyegető jövőkép, de felvetődött már számtalan formában a mobil fotózás hatása. Márpedig ez sem annyira irreális – pláne most, hogy már van rá gyakorlati példa is.
A Dívány.hu közölt öltözködési tippekről egy cikket a napokban. Bevallom, a női ruhák cseppet sem érdekelnek, ha nem nekem kell fényképezni őket, úgyhogy nem olvastam el a cikket, de az olvasói észrevételből és a képekből is eléggé úgy tűnik, hogy a szerző saját magát fényképezte a próbafülke tükrében.
A galériában nem kevesebb, mint 61 db fejetlen önfotót csodálhat meg a boltok aktuális kínálatára kíváncsi screenshoppolni vágyó (angolul window shoppingnak hívják a kirakat nézegetést). Szerintem ezt is csak a már általam is többször emlegetett galéria kényszer szülte, de azért arra kíváncsi volnék, hogy volt-e olyan, aki mindet végignézte.
Te hány képet néztél meg belőlük?
Kiegészítés: Persze van az ilyen kritikus észrevételekkel is egy állandó probléma, ami miatt nem szeretem a szégyenfalakat sem. Ha valamit azért osztasz meg másokkal, hogy lássák, hogyan nem kellene/szabad/érdemes/ajánlatos csinálni valamit, attól aki elkövette még csak azt látja, hogy egyre többen nézik meg, hogy mit csinált – és megerősítésnek értékeli, hiszen sokakat érdekelt, tehát volt értelme…