Új tulajdonos vette át az ország legnagyobb példányszámú napilapját, a Metropolt. A lap továbbra is eddig megszokott formájában jelenik meg, és továbbra is egyetlen nem Metro nevű része marad az ingyenes lapokból álló nemzetközi Metro lapcsaládnak.
Mint arról az Index és maga a Metropol is beszámolt, Új tulajdonosa van a Metropolnak, miután a Metro International S. A. megállapodást kötött a Megapolis Media zrt-vel a Magyaországi leányválalat eladásáról, és arról, hogy franchise rendszreben működik tovább.
A kiadó ügyvezetője Hivatal Péter szerint “A Metropol sikertörténet Magyarországon. A népszerű márka és az erős piaci pozíció tette érdekeltté az új tulajdonost a vásárlásban.” Kétség kívül a maga 304 ezres példányszámával a Metropol az ország legnagyobb példányszámú lapja, aminek komoly fegyverténye, hogy minden forgalmas csomópontnál ingyen osztogatják reggelente. Ez természetesen világszerte szerves része a lapcsalád üzleti koncepciójának, így nem csoda, hogy egy tavalyi felmérés szerint Leginkább Metrót olvasnak a tehetős fiatalok Európában.
Az adásvételről nyilatkozva Per Mikael Jensen, a Metro International elnök-vezérigazgatója hozzátette: “A magyar Metro eladása a folytatása annak a megállapodás sorozatnak, amely alapján a cég egyre erőteljesebben koncentrálhat a feltörekvő piacokra.” Az Index mindehhez hozzáfűzte, hogy arról nem érkezett hír, hogy bárhol máshol, például Csehországban, a Skandináv-országokban, vagy éppen Franciaországban eladnák a Metropol-lapokat, hogy ezzel is segítsék a feltörekvő piacokra fokuszálni a figyelmüket, kihangsúlyozzák viszont az új tulajdonos jobboldali érdekeltségét.
Számomra és blogom számára mindebből az érdekes főként, hogy vajon a fotós és egyéb állások tekintetében mit jelent ez a hazai piacon. Nem olyan régen volt a lap arculatának átalakulása, de nem sokkal ezelőtt még arról keringtek pletykák, hogy a munkatársakat – köztük fotósokat is – le akarnak építeni. Reméljük, hogy az új tulajdonos épp ellenkező irányba változtat majd a lapon, és leépítések helyett inkább erősíteni fogják a szerkesztőséget, illetve növelni a saját anyagok mennyiségét, ami különösen a Metropol esetében botrányosan példátlanul nagy mértékben MTI központú, ami csak az online sajtóban jellemző.