Elindult az In Focus

TheAtlantic-InFocus-withAlanTaylor

The Atlantic – In Focus

Elindult végre a The Atlantic új, nagy képes fotó válogatása. Az új fotóblogot a Boston Globe BigPicture galériáit korábban szerkesztő Alan Taylor szerkeszti.

TheAtlantic-InFocus

Az In Focus elsőként szembetűnő újítása, hogy kiválasztható a nekünk tetsző felbontás, így sávszélességhez, és monitor felbontáshoz illeszkedően, akár 1280 pixel széles képeket is csodálhatunk.

Az oldal újításai között szerepel, hogy a képek közti navigálást gyorsbillentyűk segítik, így kényelmesebben lehet képről képre lapozni, illetve az oldalba integrálták a Google fordítóját, ami több-kevesebb pontossággal mindenki anyanyelvére lefordítja nem csak a galéria leírását, és a képaláírásokat, hanem az oldal egyéb szövegeit, és a kommenteket is, ezzel a részleges többnyelvűséggel megnyitva a lehetőséget, hogy igazi nemzetközi oldallá válhasson.

Kérdés persze, hogy sikerül-e akkora népszerűségre szert tennie, mint a műfajt megteremtő BigPicture elért az elmúlt két évben.

Readers Comments (2)

  1. Évekkel ezelőtt olvastam egy interjút a Fotóművészetben a Népszabadság akkori képszerkesztőjével. Természetesen téma volt az is, hogy a fotóriporterek nem tudják megjelentetni a képriportjaikat a helyhiány miatt.
    Belelkesedtem és írtam a Népszabadságnak egy levelet és javasoltam, hogy a net egy kiváló és gyakorlatilag kimeríthetetlen felület. Nagy méretben közöljék ott a képriportokat, sokan örülnénk.
    Sohasem kaptam rá választ.
    A BigPicture nem műfajteremtő, csak beválalósabb, mint mások.

    • A sajtómegjelenés ennél összetettebb dolog, nem csupán annyi a cél, hogy megjelenjen valahogyan a tartalom. Arra ma már korlátlan lehetőség lenne. Csak ne felejtsd el, hogy a lapkiadás nem az öncélú publikálásról szól, hanem hogy valami üzleti modell is legyen a dolog mögött, amiből a lapot meg a fotórovatát fenn lehet tartani – ami a webes sajtónak általánosságban véve is komoly problémája.

      A BigPicture abban műfajteremtő, hogy elsőként kezdett el ilyen egyszerű blog formában publikált nagy képekkel működni. Mások jobbára innen másolták, és nagyon forradalmi újdonságokat nem is sikerült ehhez hozzátenniük. Egyébként olyan egyszerű megoldás, hogy már nagyszerű – csak pont a megtérülés oldalon kérdéses, ugyanis nincs az oldalon szinte semmi reklám, és az oldal akár látogatószám, akár átkattintás (a két leggyakoribb online reklám forma) alapján kap bevételt, ez a megjelenés a legkevésbé praktikus üzletileg.

Comments are closed.