Úgy látszik, hogy új irányt vesz a Canon DSLR fejlesztése. Legalábbis a nemrég bemutatott 60D határozottan ezt sugallja. A korábbi közép kategóriát valamelyest átalakították. Bizonyos dolgokban egyszerűsödött a gép funkció kínálata, bizonyos dolgokban viszont továbbfejlesztették, ezzel új arculatot szabva a korábbi haladó amatőr/félprofi gép kategóriának.
Rözgíthető módválasztó tárcsa
Számomra a 60D talán legszembeötlőbb változása az üzemmód választó tárcsa közepén elhelyezett rögzítő gomb. Bár a fényképezőgépek történelmén végigtekintve nem mondható példanélkülinek, és vélhetően nem is igényelt sokszáz munkaórás fejlesztést. Mindenképpen nagyon fontos lépésnek tartom, hogy ezt végre meglépték, és talán már az is üzenet értékű, hogy ezt nem egy magasabb kategóriában tették.
Kiegészítés: a 60D megjelenése után valamivel a Canon bejelentette a módválasztó tárcsa csere programját, hogy a fél-profi 5D és 7D gépek tulajdonosai is élvezhessék a rögzíthető módválasztó tárcsa előnyeit.
Forgatható LCD képernyő
A 60D az első olyan DSLR (legalábbis a Canon kínálatában), amelyiknek LCD képernyője kihajtható, körbeforgatható, és mindezen képességei folyamatos élőkép mellett is kiaknázhatók.
CF helyett SD
Szokatlan viszont, hogy a Canon ebben a kategóriában eldobta a tükörreflexes fényképezőgépeinél általánosan jellemző Compact Flash kártyát, és a 60D-be talán elsőként SD kártya aljzat került. Úgy fest, hogy ebben (is) a Nikon által mutatott utat kezdik követni, ami hamarosan a többi DSLR-ben is kártya váltást eredményezhet. Úgy fest, hogy a CF végső napjai egy újabb lépéssel közelebb kerültek.
Előre vagy hátra lépés?
Nehéz megmondani, hogy a 60D jobb lett-e az elődjénél. Több paraméterben javult, ugyanakkor más paramétereiben pedig kifejezetten visszalépést jelent.
Míg a felbontása 15-ről 18 megapixelre nőtt, addig a sorozatfelvétel az 50D 6,3 kép/s sebessége helyett 5,3 fps vagyis egy teljes képkockával kevesebbet képes készíteni másodpercenként. Nyilván ennek köze van a 8 kép/másodperc bebességű 7D megjelenéséhez is.
Átalakultak a gép kezelőszervei is. Eltűnt a joystick, vagy inkább beépült a hátsó tárcsa közepére. Ez akár a praktikusabb kezelés jegyében is történhetett, de az sem kizárt, hogy csak egy kísérleti megoldásról van szó.
Akárcsak a 7D esetében, a 60D hátulján is megjelent az élőképet és videófelvételt aktiváló gomb, bár itt ez csak egy nyomógomb, így a 7D forgó kapcsoló közepére helyezett nyomógombos megoldása lényegesen elegánsabb, sőt praktikusabb is.
Vaku
Ahogy 50D jelzésű közvetlen elődje, a 60D is rendelkezik beépített vakuval, amit lényegében csak a profi vázakból szoktak kihagyni. Akárcsak a 7D-nél, már itt is megoldották, hogy a beépített vakuval egy távvezérelt vakucsoportot tudjon a gép irányítani, ezzel szinte feleslegessé téve az ST-E2 külső vakuvezérlő használatát.
Csatlakozások
Legérdekesebb, hogy eltűnt a gép oldaláról a már szinte hagyományosnak számító vaku szinkron csatlakozó, felkerült viszont a HD videó rögzítéssel újabban együttjáró HDMI csatlakozó, és természetesen a külső mikrofon csatlakozója is.
Képzaj
Ahogy valaki nemrég megfogalmazta, más nem is érdekes az új gépeknél, csak hogy milyen zajt produkálnak. Nos a 60D nem kifejezetten erős a magas érzékenységben. Mások véleményei alapján kb ISO 2000-ig ajánlott használni, onnan már láthatóan zajosodik. A saját tapasztalatom, hogy ISO 800-ig még kifejezetten szép képet ad. Felette viszont mintha a zaj nem is csak megtöltené a képet, inkább mintha maga a zaj alkotná a képet, a zaj sűrű szemcsézetéből rakódna ki.