A Canon frissítette EF 20-200/2.8 L IS USM objektívét, a Canont használó sajtófotósok legnépszerűbb igáslovát.
Az új fehér üveg nevében megtartotta a régi jelölést, mindössze a frissítésre utalva egy római kettes kiegészítést kapott, aminek a jelentése és értelmezése is, mark II. Így a neve Canon EF 70-200/2.8 L IS II USM, bár valószínű, hogy a legtöbben csak úgy fogják emlegetni, az új 70-200-as. A név nagyon hasonló, a különbség mégis jelentős. Az új objektív optikai rendszerét újratervezték, közelpontja 1,2 méterre csökkent., bár ez nem drasztikus csökkenés az eddigi 1,5 méterhez képest. Kialakítása a hagyományosan strapabíró időjárásálló, szigetelt megoldás, fehérre festve, mint elődje(i). Súlya tömege a korábbi 1570 grammról 1490 grammra csökkent.
A legszembeötlőbb változás, hogy szélesebb lett a kézi élességállító gyűrű, ha pedig használni kezdi az ember, akkor hamar feltűnik a korábbi verziónál lényegesen csendesebb AF és képstabilizátor. Ennek természetesen főleg a DSLR videófelvételeknél van igazán jelentősége, de már fényképezés közben is érzékelhető. Ami pedig az egész újratervezés legfőbb, és aligha vitatható, hogy legfontosabb eredménye a még jobb képminőség.
Kevésbé jelentős változás, de azért feltűnt, hogy az eddig a 70-200-as Canonál használt egyszerű bajonettes műanyag napellenzőt is továbbfejlesztették. Az új objektív napellenzőjének oldalán – akárcsak a Nikon hasonló napellenzőin – egy kis nyomógomb van, hogy a leszereléshez azzal oldjuk ki.
Ami meglepett az új objektívet kézbe fogva, hogy a szűrő átmérője ugyanúgy 77 mm, mint az előző változaté, pedig a 16-35/2.8 II esetében áttértek a 82 mm szűrőmenetre, ami alapján hasonlót vártam volna az újabb objektívek esetében is. Már csak azért is, hogy aki pedánsan követi az objektívfrissítést, az a végére érve ismét válogatás nélkül használhassa mindegyik objektíven bármelyik objektív sapkát bármelyik objektívhez.
Részletes teszt EF 70-200/2.8 L IS II USM – DPrevirew