Különböző óévi pletykák a per által Metróból lett Metropol megszűnését jósolták, majd azzal riogattak, hogy leépítik a fotórovatot, és kizárólag hírügynökségi képekből gazdálkodnak majd.
A jelek szerint minden ilyen hír kacsának bizonyult, és újult erővel, több oldalon, megnövelt példányszámmal vágnak az újévbe. (Kérdés persze, hogy minden eddiginél több oldalon jelennek meg, vagy csak visszatették a válság miatt költségcsökkentésként lefaragott oldalakat.) A szerkesztőség csak átalakult, a lap pedig új formát öltött. A Kisalföldben megjelent MTI hír szerint az ingyenes napilap címlapja hangsúlyosabb, belseje magazinosabb lesz.
Izbéki Gábor főszerkesztő újévi üdvözletében azt írja, hogy ma már “nem elég csupán a hírközlés a Metropolban sem! Ezt nem fogjuk mellőzni, de igyekszünk több hír hátterét, a történések okait az eddigieknél alaposabban körüljárni, és ami szintén fontos, korszerű, olvasmányos módon feldolgozni. Kevesebb szöveg, de nem kevesebb információ. Sok fotó és sok egyéb műfajban tálalt információ. Ez lesz ezentúl a Metropol!”
Érdekes kérdés, hogy a design váltás mennyire jár sikerrel, és hogy egyáltalán mik a mérőszámai egy ingyenes lap népszerűségének. Ennek kapcsán csak annyit ír a főszerkesztő, hogy “Olyan újságot készítünk, amelyet az olvasók nemcsak azért választanak, mert ingyenes, hanem mert jobb és más, mint a többi újság.” Meglátjuk, hogy ebben a felismerésben más lapok is csatlakoznak-e a Metropolhoz, és még inkább, hogy az olvasó közönség – és nem utolsó sorban a hirdetők – jutalmazni is fogják-e az erőfeszítéseket.