Visszatér a nyomtatott Newsweek

Zsebükbe kell nyúlni az olvasóknak a Newsweekért

Zsebükbe kell nyúlni az olvasóknak a Newsweekért

Pont egy éve szűnt meg a Newsweek nyomtatott kiadása, azóta csak az Interneten jelent meg. Azóta újra gazdát cserélt és az új vezetés most mégis azt tervezi, hogy ismét nyomtatásba kerül a kiadvány. A korábbinál jóval szerényebb példányszámban kerül majd a standokra és többet is kell majd adnia érte az olvasóknak.

December elején a New York Times cikke nyomán több magyar lap is, köztük legbővebben talán a 444 is megírta, hogy a lap főszerkesztője, Jim Impoco bejelentette, hogy január-február környékén 64 oldalon újra megjelenhet a havilap.

Érdekes jelenség, hogy visszatér a nyomtatáshoz egy lap, amit korábban pont azért szűntettek meg, mert úgy gondolták, hogy nem csak trendibb, de olcsóbb is leállni a gyártásával és ezentúl csak a webre koncentrálni. A nyomtatott példányszámok azóta is esnek, de a jelek szerint egy másik vezetés még mindig lát fantáziát a nyomtatásban.
Ugyanakkor az is biztos, hogy többe fog kerülni az újság, így még egyértelműbben azt fogja majd mérni a lap sikere vagy kudarca, hogy hajlandók-e fizetni az olvasók egy minőségi kiadványért.

Felfelé pozícionálják a lapot
Impoco egy közelmúlt beli intejrúban azt nyilatkozta, hogy prémium lapot szeretnének kiadni, amiért hajlandóak fizetni az emberek. Ezentúl sokkal inkább az előfizetőkre építik majd a lap bevételeit, mint a reklámokra. Üzleti modelljük inkább a Financial Times-ra fog emlékeztetni, mint a Time magazinra. Azt is megerősítette, hogy az olvasóknak ezentúl többet kell majd fizetniük a kiadványért, mint korábban.

Újraélesztés és példányszám csökkenés
A Newsweek fénykorában, 1991-ben 3.3 millió olvasó forgatta a havilapot. 2012-es megszűnésekor már csak másfél millió példányban jelent meg az utolsó nyomtatott szám. A nagy visszatérést egyelőre csak 100 ezer példányban tervezik és nem is számolnak nagyobb példányszámmal az első évben, aztán meglátják, mit mutatnak a statisztikák.

A 2012-es utolsó print címlap

A 2012-es utolsó print címlap

Kalandos történet
A korábban a Washington Post által kiadott lapot 2010-ben 1 dollárért vette meg Sidney Harman, mintegy 40 millió dollár adóssággal. Az új tulajdonos egybeolvasztotta a lapot a Daily Beast híroldallal. Az összevont kiadványok viszont nem igazán működtek az akkori főszerkesztő Tina Brown kezében, ezért 2012 végén megszűntették a nyomtatott megjelenést, ezzel dollár tízmilliókat lefaragva. A nyomdaköltségek megspórolása azonban nem jelentett megoldást a lap anyagi helyzetére.

Ezév májusában Brown bejelentette, hogy eladják a már csak weben létező Newsweeket és ezután csak a Daily Beastre fognak koncentrálni. Augusztusban a lapot átvette az IAC/InterActiveCorptól az IBT Media. Tina Brown nem sokkal később leköszönt a főszerkesztői posztról és bejelentette, hogy a lapkiadásból is teljesen kivonul.
Jim Impoco, a New York Times egyik korábbi szerkesztője lett az új főszerkesztő, aki azt igérte, hogy az új tulajdonosnak nem fog majd annyiba kerülni a lap kiadása, mint a korábbiaknak. Tárgyalni kezdett több nyomdával is a nyomtatás újra beindításáról és idén decemberben bejelentették, hogy újra megjelenik nyomtatásban a magazin. Mióta átvette a lap irányítását, Impoco több tucat új alkalmazottat vett fel és ki akarja szélesíteni a lap nemzetközi lefedettségét is.

Te melyik újságért fizetnél, hogy ne szűnjön meg?

Ha tetszett az írásom, akkor lájkoljátok és osszátok meg, hogy másokhoz is eljusson, illetve kövessetek Facebookon, Twitteren, Instagramon, YouTube-on, hogy máskor is lássátok, miről írok!