Még egy érv a repülés ellen…

Ferihegy a levegőből

Eddig se szereztem repülővel utazni, de a korábban leminősített laza Ferihegyi biztonság helyébe lépett új szigor számomra csak újabb érv, hogy a jövőben se nagyon vágyjak rá.

Fontos a megfogalmazás: repülni szeretek, se a magassággal, se a bezártsággal nincs semmi bajom. De a repülővel utazás mégis szörnyen bosszant. Különösen sok fotós holmival…
Részben, mert ha nem ablak mellé szól a jegyem, akkor pont ugyanolyan unalmas, mint a csatorna alatt száguldani egy vonattal. De még ennél is jobban bosszantanak általában a nem ritkán teljesen értelmetlen biztonsági intézkedések. Hogy ezt nem lehet felvinni a gépre, meg azt nem lehet, és különösképpen, hogy ekkora meg akkora lehet csak a csomagja az embernek. Ráadásul ezeknek a szigorú előírásoknak a jó részét országok, repterek és légitársaságok más-más módon szabályozzák, csak hogy lehessen még egy kicsit szivózni – na meg fizettetni – az utassal. Hogy adnak-e enni, vagy lehet-e a gépre vinni ételt-italt, az nem izgat. De hogy milyen rendszerben és hogyan adnak el jegyet, lassan most már álló helyekre is, vagy éppen mennyi és milyen súlyú, méretű csomagot adhatok fel, és vihetek kézben a gépre.

Most egyre komolyabb (főleg bulvár) sajtóvisszhangja van az új, szigorított Ferihegyi biztonsági előírásoknak. Vetkőztetés, motozás, nemi szervek tapogatása, stb. Kíváncsi lennék vajon a poggyász-szarka statisztikákat hogyan befolyásolja mindez, de aligha lesz róla kimutatás, eddig és most hány utas táskájából tűnik el ez-az – vagy a komplett csomag. Hogy mennyi törik ripityára a “gondos csomagkezelés” során, az meg valószínűleg megbecsülni sem lehet.

A biztonsági ellenőrzésektől sosem féltem. Főleg mert nem járok fegyverrel, és nem hordok egyéb illegális dolgokat sem magammal. Sőt olyan szempontból is szerencsés vagyok, hogy engem valószínűleg molesztálni se akar senki. De maga a procedúra, és különösen repterekre jellemző szőrözés, hogy még az övet is húzzuk ki akkor is, ha nem csipog be, a cipőt is vegyük le, akár van benne fém, akár nincs.  Az igazi gond meg az, hogy aki tényleg el akar téríteni egy repülőt, az be fogja tartani az előírásokat, és mégis megteszi, amit akar.

Kapcsolódó hírek:

Ha tetszett az írásom, akkor lájkoljátok és osszátok meg, hogy másokhoz is eljusson, illetve kövessetek Facebookon, Twitteren, Instagramon, YouTube-on, hogy máskor is lássátok, miről írok!