"ítélet" témájú írások a blogon

Ítélet: a Parlament megsértette a sajtószabadságot

a strasbourgi Emberjogi Bíróság elmarasztalta a Magyar Országgyűlést

Magyar verzió

Fotó: Völgyi Attila / blog.volgyiattila.hu

Az EU strasbourgi emberjogi bírósága hozott elmarasztaló ítéletet a Magyar Országgyűlés ellen, amiért annak házszabálya és az ennek nyomán elrendelt kitiltások sértik a sajtószabadságot. A hivatalt 4574 euró (1,6 millió forint) perköltség megfizetésére kötelezik. Az ítélet miatt nem változik a házirend, mert az Országgyűlés Hivatala szerint a bíróság több pontban is nekik adott igazat.

Ítélet: nagyi se posztolhat engedély nélkül fotókat

nem volt elég a szülők kérése, kötelezni kellett a törlésre

Fotó: Tiago Muraro/Unsplash

Egy holland nagymamát a bíróságnak kellett unokája személyiségi jogait sértő fényképeinek törlésére kötelezni, mivel a szülők kérésére nem volt hajlandó megtenni. Az ügy érdekessége, amit a legtöbb cikk elfelejt megemlíteni, hogy lett volna a bíróságnál sokkal egyszerűbb és gyorsabb megoldás is a probléma megoldására. Persze elég egyértelmű, hogy aki bíróságra citálja az anyját, az inkább erőteljes megoldást keres, nem gyors és egyszerűt.

Mások Instagram fotóit adja el komoly pénzekért

művszetnek tartja mások képeiből hasznot húzni

Mások Instagram fotóit árulja komoly pénzekért
Részletekért katt a képre!
Fotó: Gargosian Gallery

Nemrég írtam a közösségi oldalakra és képmegosztókra feltöltött képek szerzői jogairól és máris belefutottam egy hasonló visszaélés hírébe. Valaki remek példát mutat rá, hogy miért érdemes foglalkozni a szerzői jog kérdésével, mielőtt megosztanád a képeidet.

Jogerős ítélet Schoberték plágium perében

az RTL és Norbi is valótlant állított és szerzői jogot sértettek

Schobert Norbi szerzőjogi pert veszített, nem az apja, Bauer Sándor készítette a Rákosi a Búzamezőn képet, hanem Bass Tibor.

Fotó: Ancsin Gábor/Velvet

Legfelsőbb fokon is az RTL Klubot, Schobert Norbertet és testvérét elmarasztaló ítélet született, amiért a fittnesszguru az apja alkotásának mondta Bass Tibor fényképét.
Az első fokú ítéletről még több bulvár lap is beszámolt, a jogerős ítélettel viszont mintha nem nagyon foglalkozna most a sajtó. Csak az RTL Klub mondta be, amire az ítélet kötelezte – mondjuk azt is vitatható módon…

1.2 milliós kártérítés a történelmi ítéletben

csúfos vereséget szenvedtek a világ vezető hírügynökségei

Fotó: Rikki Reich

Daniel Morel győzelmét korábban már kimondta a bíróság, az utolsó forduló tétje csupán a kártérítés és az erkölcsi győzelem mértéke volt. Végül a mágányos fotós elsöprő győzelmet aratott a világ két legnagyobb hírügynökségével szemben és a legmagasabb kártérítést, 1.2 millió dollárt ítéltek a World Press Photo díjas fotóriporternek.