A Kreatív ma reggel közölt interjút a tv2 volt hírigazgatójával, György Bencével, aki új online híroldal felépítésén dolgozik. Mint az ügyvezető elárulja, nagyon tetszik nekik a faktor szó, így a lefoglalt afaktor.hu és faktortv.hu domainek is arról árulkodnak, hogy az oldal neve is valami ilyesmi lesz. Ugyanakkor elmondása szerint még nem tartanak előrébb a névválasztással, mint annak idején Uj Péter jeti projektje, amiből a 444 nőtt ki végül. Szóval az oldal neve még akármi lehet. Az interjúban sok érdekes dolog elhangzik a formálódó oldalról, érdemes elolvasni a Kreatívon (amíg még ingyen elérhető előfizetés nélkül).
Szerintem
Kíváncsian várom, hogy mi lesz majd az új kezdeményezésből. A magyar média piac telítettnek tűnik. Látszólag sokkal több az online és offline lap, mint amennyit az olvasó és hirdető közönség el tud/akar tartani. Az ember azt hinné, hogy ennyi médium közt minden lehetséges alternatíva előfordul és mindenki megtalálja, amire kíváncsi. Azt is joggal hihetné az ember, hogy egy új versenyzőnek esélye sincs a régóta bejáratott nagy nevek és az erősnek tűnő piaci szereplők közötti versenyben. Ugyanakkor a jelek szerint vannak még piaci rések és üzleti lehetőségek. Bár több korábbi próbálkozás is elbukott korábban, a jelek szerint a 444 és a Vs.hu is megtalálta a helyét a piacon, miért ne sikerülhetne ez egy újabb szereplőnek.
Néhány kulcs gondolat az interjúból:
“Nem lesz akkora méretű, mint az Index, vagy az Origo, de hiszünk a szerves fejlődésben és valószínűleg idővel egyre bővülünk majd. Tartalmát tekintve híreket, interjúkat, riportokat, véleményeket közlünk majd. Kezdésként körülbelül 30 fős szerkesztőségben gondolkodunk. […]
Hirdetési bevételekből kívánjuk majd finanszírozni a portált. […]
Ha jó minőséget tudunk előállítani, akkor igenis lesz helyünk ezen a piacon. Efelől nincsen különösebb kétségem. Az biztos, hogy mindig akkora méretű médiumot fogunk majd előállítani, amelyet képesek vagyunk finanszírozni. Hozzáteszem: ebben számomra igenis benne foglaltatik a növekedés lehetősége. […]
Most definiáljuk a termékskálánkat és nincs még sales-vezetőnk, egyelőre nem találtunk alkalmas embert. Olyasvalakit szeretnénk, aki innovatív stratégiát alkot, és tisztában van az etikus-nem etikus újságírás között húzódó határokkal. Én magam rengeteg embert ismerek a hirdetési piacon, velük már számos beszélgetésen vagyok túl. A TV2-s munkámban az évek során a tartalomipari rész egyre kevesebbet tett ki, sokkal inkább mendzseri munkát végeztem, a hirdetési piacról sok embert személyesen is megismertem. Velük már felvettem a kapcsolatot, azt látom, hogy értik és támogatják elképzeléseinket. A hirdetési piacot rugalmasan és kreatívan akarjuk kiszolgálni, akár úgy is, hogy segítünk az ügyfélnek egy egész kampányt megtervezni. A terveink szerint ez a vállalkozás rövid idő alatt nyereségesen működik majd. […]
A hírportálok elég hasonlóan adják el a cikkeiket, szinte azonos a stílusuk. Ez az a szellemeskedő, poénkodó, fikázós hangvétel, amit a közönség ugyan megszokott, de én ezt a stílust nem kedvelem. A mi portálunk nem ilyen lesz. […]
Olyan módon kommunikálunk majd, hogy egy átlagos tévénéző is megértse, ugyanakkor egy magasabban képzett értelmiségi számára is érdekes legyen. […]
Szerintem a szubjektivitás eluralkodása számos olvasót már kifejezetten irritál. Nálunk a hírek és a vélemények nagyon határozottan elkülönülnek majd egymástól, a mi híreink nem lesznek szubjektívek. Egyébként is nagyon kevés olyan újságíró van, akinek jó a stílusa. Ahhoz, hogy megérts egy benzinárról szóló hírt, nem feltétlenül kell stílusbravúrokból kihámozni a lényeget. Mi abban a 100-200 ezer emberben bízunk, aki nem így akar olvasni. Bízunk az újságírói-szerkesztői munka magas minőségében. Sok exkluzív információt és megszólalót fogunk prezentálni: lesz mit kitennünk az ablakba.”
Olvasd el a Kreatív teljes interjúját:
- Lesz mit kitennünk az ablakba – Kreatív
Te mit gondolsz az új híroldal nevéről és a tervekről?