Sokan találkoztunk már olyan fotósokkal, akik azt hiszik, hogy egy drága gép, vagy objektív megvásárlása rögtön profivá teszi őket. Közben vagy használni nem tanulják meg, vagy még csak használni sem szokták és áll valahol feleslegesen. Belőlük űz most gúnyt egy rendkívül találó norvég reklám.
A legtöbb gyártó inkább belelovallni próbálja célközönségét mindenféle vásárlásba. Gyakran hamis képet festeni sem félnek a termékeikről és a bennük rejlő lehetőségekről, még akár statisztikákat is félremagyaráznak, csak hogy megvegyék őket.
A Finn.no nevű norvég apróhirdetési oldal pont az ellenkező irányból közelít a kereskedelemhez. Az ő oldaluk az, ahol a megbánt, megunt, vagy épp tévesen vásárolt termékeken túl adnak az emberek. Pont ezért választhatták a találó szlogent: “Mégis mit képzeltél? Kezdj valami okosat a buta vásárlásaiddal!” A norvég szöveg ellenére is tökéletesen érthető, amit ki akarnak fejezni a nagyon szép jelenetekkel tarkított, tartalmas kisfilmmel.
A magát profinak képzelő kocafotóson kívül készítettek sportszer változatot is és mint az mindkét filmecskéből látszik, az oldal előszeretettel alkalmaz cuki macskákat is. Egyikük rendszeresen visszatér főszereplőként is egyik-másik reklámjukban. Sőt, bő egy éve még szlogenként használták, hogy “Ha a macskának megy, akkor neked is. [nyilván a weboldal használata]”
A videót a Player.hu-n találtam, de korábban már a PetaPixel is foglalkozott vele, viszont úgy éreztem, hogy nekem is meg kell emlékeznem róla itt a blogon.
Egy norvég kommentelő fordításában a fotós videó szövege nagyjából így hangzik:
Lekapni – mondják.
Nem tudsz valamit lekapni – el kell készíteni a képet.
Ellopni a természettől.
Nano másodperceket az emberi lélekből.
Századmásodperceket egy állat életéből.
Ezért vagyok én…Mégis mit képzeltél?
Kezdj valami okosat a buta vásárlásaiddal!
Finn.no – a lehetőségek piactere