Az információ lőszer

Az újságírók kanadai szólásszabadságát védő szervezet, a CJFE (Canadian Journalists for Free Expression) készítette ezt a rendíkvül kifejező reklámkampányt. Fényképezőgépből, kamerából, objektívekből és egyéb sajtó által használt kellékekből tákoltak egy gépfegyvert , rakétavetőt, pisztolyt formáló kompozíciót. A képek mottója pedig azt hirdeti, hogy az információ lőszer.

CJFE

Megrendelő: Canadian Journalists For Free Expression
Ügynökség: Juniper Park
Art director: Mike Schonberger
Copywriter: Matt Hubbard
Fotó: Todd McLellan/Sugino Studios
Executive Creative Director: Alan Madill, Terry Drummond, Barry Quinn
Producer: Toby Sime
Account Director: Geoff Wilton

Megrendelő: Canadian Journalists For Free ExpressionAgency: Juniper ParkArt director: Mike Schonberger Copywriter: Matt Hubbard Photographer: Todd McLellan/Sugino Studios Executive Creative Director: Alan Madill, Terry Drummond, Barry QuinnProducer: Toby Sime Account Director: Geoff Wilton

Megrendelő: Canadian Journalists For Free Expression
Ügynökség: Juniper Park
Art director: Mike Schonberger
Copywriter: Matt Hubbard
Fotó: Todd McLellan/Sugino Studios
Executive Creative Director: Alan Madill, Terry Drummond, Barry Quinn
Producer: Toby Sime
Account Director: Geoff Wilton

Fantáziadús kép, elég egyértelmű üzenettel, amit a történelem során már nagyon sokan felismertek. Nem véletlenül tartják a sajtót negyedik hatalmi ágnak, ami a közvélemény tájékoztatása révén ellenőrzést gyakorol a demokratikus intézményrendszer többi hatalmi ága (törvényhozás, igazságszolgáltatás és kormányzat) felett.
Az sem véletlen, hogy a történelem során számtalanszor fordultak a rossz hírek hozói és az információk megszerzői ellen és hogy egyre inkább nem csak a harcmezőkön és a médiában, hanem mindenhol a médiáért zajlik a háború. Minden háborús övezetben egyre inkább a sajtó korlátozása, kontrollálása a cél. És egyre több újságíró hal meg érte, hogy a híreket eljuttassák hozzánk.

A Juniper Park ügynökség által készített kampány képei és szövege találóan fogalmaza meg, amit a több évezredes múltra visszavezethető mondás tart: “A toll erősebb a kardnál.” Ahogy azt az Osocio cikke is említi, egyértelműen a háborús tudósításokra utal a kampány, de ennél sokkal fontosabb kérdéseket is felvet, ami már nincs a plakáton. Óhatatlanul ide kívánkozik, hogy ezt a hatalmat ki, hogyan és mire használja. Az információ tényleg olyan, mint a lőszer, nagyon is fontos, hogy merre fordítják. Az Oscocio szerzője hozzáteszi, hogy ő híve a sajtószabadságnak, de nem abban a formában, amiben a szavakat lőszerként használják és szerinte ez a kampány bár jó célt szolgál, nem a jelen kor nyelvén fogalmazték meg őket.
Ez a cikk csak utal rá néhány mondantban, aminek épp a napokban szentelt a Mandiner egy teljes cikket, hogy az Internet és a közösségi média térhódításával ma már mindenki maga is előállít, megoszt, terjeszt és torzít információkat, amivel mindannyian formáljuk a világunkat.

Te mit gondolsz erről a kampányról és az információk szabad áramlásáról?

Megrendelő: Canadian Journalists For Free ExpressionAgency: Juniper ParkArt director: Mike Schonberger Copywriter: Matt Hubbard Photographer: Todd McLellan/Sugino Studios Executive Creative Director: Alan Madill, Terry Drummond, Barry QuinnProducer: Toby Sime Account Director: Geoff Wilton

Megrendelő: Canadian Journalists For Free Expression
Ügynökség: Juniper Park
Art director: Mike Schonberger
Copywriter: Matt Hubbard
Fotó: Todd McLellan/Sugino Studios
Executive Creative Director: Alan Madill, Terry Drummond, Barry Quinn
Producer: Toby Sime
Account Director: Geoff Wilton

Ha tetszett az írásom, akkor lájkoljátok és osszátok meg, hogy másokhoz is eljusson, illetve kövessetek Facebookon, Twitteren, Instagramon, YouTube-on, hogy máskor is lássátok, miről írok!