Alig valamivel a Newsweek nyomtatott kiadásának végleges megszűnése után, a Financial Times bejelentette, hogy ezentúl jobban koncentrálnak majd a digitális kiadásokra, azokat a nyomtatott lap elé helyezik. Már pedig ha valahol értenek az üzlethez, akkor az pont egy gazdasági lap lehet.
Korábban a Guardianról is megjelent, hogy a digitális kiadást helyezik ezentúl előtérbe. Nem lenne meglepő, ha rajtuk kívül más újságok is már rég ennek a szellemében szerveznék szerkesztőségi munkájukat. Nálunk Magyarországon ez annyira nem tűnik általánosnak, hogy így hirtelen nem is tudnék olyan nyomtatott lapot mondani, ahol komolyabban (vagy legalább komolyan?) foglalkoznak az online kiadással.
A Financial TImes új szemléletéről a Mashable írta, hogy a főszerkesztő Lionel Barber kollégáinak körbeküldött levele szerint huszonöt kollégától fog a lap megválni az erőforrások nyomtatottról digitálisra összpontosítása során. Levele állítólag úgy fogalmaz, hogy a lapnak kevesebb pénzt (és időt) kell fordítania a nyomtatott lap előállítására, hogy helyette a digitális jelenlétének erősítésébe fektessen be.
“Biztosítanunk kell, hogy előbb a digitális platformot szolgáljuk ki, és csak másodsorban a nyomtatottat.” – írja Barber. Levele így folytatódik: “Közös célunk a FT jövőjét biztosítani az egyre jobban kiélesedő versenyt teremtő piacon, amit egyre gyakrabban zavarnak meg olyan új résztvevők, mint a Google, Linkedin és a Twitter. […] A versenytársaink kihasználják a technológia vívmányait, hogy a gyűjtés, személyre szabás és közösségi média segítségével megújítsák a hír bizniszt. Mostanra csak a mobil forgalom kiteszi a FT digitális forgalmának 25%-át. Meggondolatlanság lenne, ha nem lépnénk. […] Az alapos és eredeti tudósítások, sok féle források és a fontos témák iránti éles szem továbbra is fontos marad”.
Az átszervezés keretében tíz új munkatársat vesznek fel a digitális kiadványhoz és megváltoztatják a beosztásokat, hogy a reggel megjelenő nyomtatott lap éjszakai szerkesztésén kevesebben dolgozzanak, helyette többen tudjanak a digitális felületekre nap közben tartalmat készíteni.
A Mashable szerzője, Lauren Indvik azt is megemlíti, hogy 2013-ban kissé kései a FT forradalmi lépése, mivel az Atlantic Media Company például már hat éve bejelentette ezt a szemléletét.