Egy new yorki galéria kiállítást rendez Joe Klamar fotóriporter közelmúltban nagy vitát kirobbantó olimpikon portréiból. Ezzel felelevenedik a korábbi szakmai vita is.
A new yorki Power House Arena kiállítótermében kerülnek falra a cseh származású Joe Klamar fotói. Ezek azok az Amerikai Olimpiai Csapatról készült portrék, amik hatalmas szakmai felháborodást váltottak ki, miután az AFP által kiadott képekből a legkifogásolhatóbbakból több helyen jelentek meg kritikus válogatások.
A galéria üzemeltetői úgy látják, hogy Klamar képeiben igenis benne van az a plussz, amit magyar fotósok közül is többen éreznek a képeken. Szerintük a képek külölnegesek, és megérdemlik, hogy egy galéria falára kerüljenek.
A kiállítást szervező Jacob Pastorovich 2008-2009 között maga is Budapesten élt örömmel válaszolt a kérdéseimre. Bár angolul feltett kérdéseimre angolul válaszolt, a levelét magyar köszönéssel indította, és nagyon örült neki, hogy a kiállítás híre Magyarországra is eljutott.
Szerinte a kinyomtatott és falra akasztott képek új életet kezdenek élni, távol attól ahogyan az Interneten élnek a képek. Azt is elmondta, hogy a kiállításon nem csak a sajtóban megjelent kritiák kereszttüzében álló néhány kép kerül falra, hanem a teljes Klamar anyagból válogattak, így olyan képek is láthatóak lesznek, amiket talán még senki sem látott eddig.
Akik eddig bőszen kritizálták Klamar képeit, természetesen továbbra is kifogásolják azok minőségét, és sokan a kiállítást is merő viccnek tartják. Akadnak Internetes kommentelők, akik szerint “ilyen a modern művészet, ha szakmailag elfogadhatatlan a képed, nevezd művészetnek, az mindenre felmentést ad”.
Én továbbra is úgy gondolom, hogy akadnak az anyagban gyengébb képek, de Klamar alapvetően elvégezte a munka tisztes iparos részét is, csak azokat a képeket nem emlegetik a kritikusok, sőt valószínűleg nem is látták.
Te mit szólsz Klamar kiállításához, ha New Yorkban járnál beugranál megnézni?