Évek óta folyamatosan nő a karácsonyi időszak belföldi es külföldi csomagküldeményeinek száma. Idén a koronavírus járvány miatt pláne felpörgött a postaforgalom. Mindenki online rendel mindent.
A külföldi csomagoknál már a járvány előtt is előfordult, hogy a küldemény tovább ült egy magyar raktárban, mint amennyi időt a világ túlsó végéről utazva töltött. Most meg pláne elárasztották a feldolgozó üzemeket a csomagok. A külföldről érkező csomagokkal még több a feladat. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal vámtisztjeinek át kell vizsgálniuk őket. Először is azért, hogy kiszűrjék a tiltott anyagokat, járulék köteles és hamis termékeket. Azt is meg kell állapítaniuk, hogy szükséges-e vámolni a terméket (EU-n belül minden, Unión kívülről €22 érték alatti küldemények vámmentesek, ha magánszemélytől érkeznek €45) és ennek az adminisztrációját is intézniük kell, ami tovább hosszabbíthatja a csomag útját.
A kerületi postahivataloknál sem sokkal jobb a helyzet. Az igencsak megszaporodott küldemény mennyiséget nem győzik kihordani a postások. Sok esetben csak egy értesítőt hagynak, vagy ha volt a csomagon telefonszám, akkor SMS-t küldenek a címzettnek, hogy menjen érte a postára. Ahol egyre hosszabb sorokban kígyóznak a csomagjaikra az utcán várakozók. Én legutóbb egy órát álltam a posta előtt a hidegben, mire sikerült bejutnom, hogy 10 perc alatt feladjak egy csomagot. A csomagjaikat felvenni érkezőknek az ügyintézés is hosszadalmasabb volt, hiszen azokat a küldeményeket még meg kellett keresniük a kupacok közt. Még így is az átvétel megy leggyorsabban.
Több kereskedő és a Magyar Posta is figyelmeztetett már októberben, hogy minél előbb rendelje meg mindenki az ajándékokat, ha azt akarják, hogy időben a karácsonyfa alá kerülhessen. December elején újabb figyelmeztető közleményt adtak ki, hogy a belföldi csomagokat december 18 előtt fel kell adni, hogy időben megérkezzen a címzetthez.
Remélem, senki nem halogatta a küldeményeket!
És persze azt se felejtsétek el, hogy a küldemények átvételekor szintén ajánlott körültekintően eljárni!
Mindez persze nem csak nálunk probléma. Egy amerikai Twitter videó kísérő szövege így szól: “Ez történik a csomagjainkkal, amikor már hat napja nem frissül az állapotuk.”
I’m going to send this to every customer who asks where their package is! pic.twitter.com/0rKSJW3eii
— 🇺🇸 🐴 Loyal Moses 🐄 (@loyalmoses) December 19, 2020