Érdekes megoldást választott egy svéd fotós, hogy mély benyomást tegyen bemutatkozáskor az üzleti partnerekre. Talán túlságosan is megihlették a fotóriporter játékfigurálkról nemrég megjelent hírek. Ő ezentúl saját magáról mintázott játékfigurát mellékel a portfóliójához.
Az ISO1200 és nyomán a PetaPixel is beszámolt róla, hogy Jens Lennartsson szokatlan önmarketing megoldást választott. Ahelyett, hogy csak egyszerűbb vagy valamivel díszesebb kötésben küldené el portfólióját a potenciális ügyfeleknek, hogy megismerhessék a munkáját, valami különlegessel akart előrukkolni. Legyártatott egy hadseregnyi saját képére formált játékfigurát. A 400 darab fotós bábú persze csak egy darabig sorakozott a műtermében. Bedobozolta őket és melléjük tette a munkáját bemutató portfóliót, hogy elküldte a partnereknek.
A szakirodalom személyes márka építés, vagy éppen brand marketing címszó alatt emlegeti az ilyesmit és természetesen fontos tényező az üzleti élet minden területén, így a fotósoknak is.
A svéd fotós megoldása jóval költségesebb, mint egy egyszerű névjegy, vagy hagyományos portfólió. Az alábbi videón az is látható, hogy mennyi munkát fordítottak nem csak a gyártás előkészítésre, hanem a csomagolásra is. Lennartsson mégis bizos benne, hogy megtérül a befektetése. Azt mondja, a GI Jens becenévre hallgató figurák azért igazán különlegesek, mert ilyennel más eddig még nem próbálkozott. Szerinte emiatt sokkal emlékezetesebb ajándék egy potenciális ügyfélnek.
A többi fotós hagyományos portfólióit tucat számra kapják a kiadók, galériák és kreatív ügynökségek döntéshozói, ezért még a legkiválóbb képekkel is nehéz maradandó emléket szerezni nekik. Valamivel ki kell tűnni a tömegből, hogy emlékezzenek rá.
Úgy gondolja, hogy egy ilyen figurát viszont senki nem fogn elásni egy fiók vagy éppen egy portfólió halom mélyére. Valószínűbb, hogy kiteszik egy jól látható helyre, ezzel folyton emlékeztetve magukat a fotósra, akitől kapták. Sőt különlegessége miatt valószínűleg boldogan mutogatják majd másoknak is, ezzel tovább terjesztve az ötletes fotós hírét. Ráadásul azt az üzenetét is egyértelműen közvetítik, hogy utazás és az érintetlen természet fotósaként kerüli a túl sok felszerelést és a fotó manipulációt. Ő így fogalmaz:
“Inspiráló, cool és érdekes emberek kapták, akikkel kapcsolatba akartam lépni […] Ami közös a megajándékozottakban, hogy mindannyian remek dolgokat csinálnak és én segíteni akarok nekik, hogy együtt mégkülönlegesebb dolgokat alkothassunk.”
A megjelent hírek alatti kommentelők egy része túlzott exhibicionizmussal vádolja a fotóst. Ő viszont azt állítja, nagyon pozitív volt a fogadtatása és már rövid időn belül remek dolgok sültek ki belőle, amikről azt igéri, hogy a blogján is beszámol majd.
Te mit gondolsz Lennartsson megoldásáról?
Nézzétek meg Jens videóját a fotós figuráról: