A digitális világban gyökeresen megváltozott a fotósok, grafikusok viszonya a képek feldolgozásához. Ma már mindenki saját világos szobájában dolgozza ki képeit, itt dől el, hogy milyenek lesznek azok árnyalatai és tónusai. A színek és részletek helyes reprodukciójához – főleg ha nem csak webes megjelenésben gondolkodunk – viszont szükség van a megfelelően kiválasztott és beállított szoftver és hardver környezetre, kalibrált szerkesztő és megjelenítő eszközökre.
A kalibráláshoz és a feldolgozáshoz is nélkülözhetetlen azonban az a vaskos ismeretanyag, amellyel meg tudod határozni munkád színkezelés szempontjából kritikus területeit, el tudsz boldogulni a színrendszerek, színterek és színtér konverziók világában, amivel megfelelően tudsz kommunikálni egy nyomdával, print stúdióval vagy egyszerűen választ tudsz adni arra a kérdésre, hogy miért nézhet ki máshogy a képünk a képfeldolgozó szoftverben, mint a böngészőben.
Sokan nem is hinnék, hogy a részletek és árnyalatok precíz reprodukciója szempontjából mennyit számít a helyes fotózási és képfeldolgozási munkafolyamat, a kép vagy grafikai anyag a végterméknek megfelelő előkészítése, és hogy mennyiben képes ez befolyásolni egy munka, pályázat, vagy kiállítás sikerességét is.
Ezekről a rejtett, mégis nagyon látható finomságokról indított nemrég színmenedzsment tanfolyamot Budapesten és Debrecenben a téma nemzetközileg elismert szakértője, Bakos Gábor, akit Colorattiként olyan világhírű fotográfusok között tartanak számon, mint Andy Katz, Guillaume Amat vagy Art Wolfe. AFIAP fotográfusként egy sor pályázaton és kiállításon megtapasztalta már, hogy mennyit számít a helyes színkezelés, a finom árnyalatokban megbúvó részletek.
Gábor minden tréningje egyedi, a képzés előtt megkérdezi a hallgatókat, hogy mivel foglalkoznak, mely területre fókuszáljon, mi az a kérdéskör, mely a hallgatókat leginkább érdekli. Ez a fél napos, rendkívül intenzív előadás hiánypótló, mert nem csak elméleti tudást ad és nem csak egy egyszerű technikai ismertető a sokak által talán használt, de legtöbbször nem is ismert fényképezőgép és monitor kalibráló eszközök használatához és a helyes grafikus munkafolyamathoz. Bakos Gábor útmutatásai a fotózás vagy grafikai munka kezdeti fázisától az összes lépésen keresztül nagyon jól hasznosíthatók, és biztosan állítja, hogy más színben látja majd a világot az, aki belevág a színmenedzselt fotózásba és képfeldolgozásba.
Bővebben a tanfolyam weboldalán.