Már emlegettem itt a blogon a keresőóriás múlt kedden tartott budapesti sajtótájékoztatóját. Az esemény apropója a Google Street View magyarországi premierje volt, de engem legalább annyira érdekelt, hogy végre egy jól szervezett sajtótájékoztatóról írhatok, nem kell mindig panaszkodnom a magyar rendezvényszervezőkre.
Üröm az örömben, hogy már írom a kritikámat egy másik sajtótájékoztatóról, amit viszont megint borzalmasan rendeztek meg (mások).
Végre egy pozitív példa
Kollégákkal sokat panaszkodunk azon, hogy miért nem tudnak sajtótájékoztatók és egyéb események előtt a rendezvényszervezők megkérdezni valakit, aki ért a fotózáshoz. Pláne ha még van is saját fotósuk. Mert bizony a látvány nagyon fontos eleme minden eseménynek, még ha sokan nem is nagyon akarnak erről tudomást venni. Különösen, ha az álló, vagy mozgóképes médiába is szeretne a szervező bekerülni.
Most végre valami pozitívat is írhatok egy eseményről, hogy ne csak panaszkodjak. A Google ugyanis megmutatta, hogy kell látványosan csinálni egy amúgy viszonylag egyszerű dolgot. Kitalálták az esemény látványvilágát, és még a technikai kivitelezésre is gondoltak.
Jó ötlet volt a Street View sajtótájékoztatót egy kávézó kerthelységébe szervezni, ahol a szónokok mögött a Parlament volt a háttér, illetve hogy a 3D fotózáshoz használt autó és tricikli is ott volt az eseményen, ahol így mindenki megnézhette.
Ez eddig viszonylag egyszerű dolognak tűnik, bár a legtöbb sajtótájékoztatón még az se szokott összejönni, hogy a résztvevők mögött egy normális háttér legyen. Az igazán meglepő viszont az volt a Google sajtóeseményben, hogy azon sem spóroltak, hogy az eseményt megfelelően bevilágítsák. Szerencsére a szervezők közt végre volt valaki, aki nem azt mondta legyintve, hogy “jó lesz az úgy is”, mint általában szokás. Bizony annak ellenére szép nagy reflektorokat béreltek és bevilágították az eseményt, hogy arra szabad téren, szikrázó napsütésben került sor. Sőt valószínűleg azt is tudták, hogy erre pont azért van szükség, hogy szép fények legyenek az arcokon.
Van azért árnyoldala
Persze aki nagyon kötözködni akart, az most a cateringbe kötött bele, mert milyen dolog az, hogy a büfé pultot kitették a sajtótájékoztató előtt a napra? Így a szendvicsek kiszáradtak, a kóla felmelegedett és kiment belőle a szénsav. Valóban nem ideális.
Viszont én a magam részéről inkább a jól fotózható eseményeket választom, mint a jó kaját, elvégre fotózni járok ilyen helyekre, nem enni. Sőt kifejezetten unom, hogy általában csak a kajára gondolnak a szervezők, a látványra nem.
Mindez nem is mindig csak az anyagi forrásokon múlik. Sok esetben egyáltalán nem azon múlik egy esemény jobb fényképezhetősége, hogy költenek-e eleget az eseményre, csak annyi kellene, hogy alaposan átgondolják a látványt, és hogy a képi sajtónak milyen szempontjai lehetnek. Hiszen nem a fotós/tévés vagy az újság érdeke, hogy az esemény jól mutasson a hírekben, hanem a szervezőé.