Népszabadság: Új arculat

NepszabadsagOLD-NEW

Régi és új címlap

Hétvégi lapszámára megújult arculattal jelent meg a Népszabadság. Az új megjelenés apropója haladni a korral – vajon sikerül?Az új külsőhöz – és új előfizetési évadhoz – egy új reklám kampány is született, ami ellentétpárokra épít. Kérdés, hogy a Népszabadság, vagy online nevén a NOL képes lesz-e a legnagyobb kérdést jelentő ellentét párt feloldani: online vagy print?

NepszabadsagNEW

Új címlap

A NOL galériája Móricz Simon fotóival mutatja be a megújult Népszabadságot, az új arculat szöveges bemutatását pedig a NOL szerkesztőségi cikke vállalta magára.

A NOL most Internetes megjelenésében nem változott, viszont a print kiadványt alaposan átalakították. Mint az új külsőt bemutató szerkesztőségi cikk írja, hogy megjelenjen a lapban mindaz a többlet tudás, amit az elmúlt években megszereztek, és hogy a lap még versenyképesebb legyen az Internet dominálta világban. Nem csoda, hogy a cikk azzal a képpel indít, hogy nincs porosabb, mint a tegnapi – sőt hozzá teszik ma már inkább mai – újság.

NepszabadsagOLD

Régi címlap

A Facebookon az új címlap bejelentésére érkezett első fotós komment arról szólt, hogy “ez az álló panorámakép lehet minden fotós/képszerkesztő álma”. Valóban szokatlan megoldás, és nagy kérdés, hogy marad-e a felhőkarcolót idéző ét hasábos keskeny forma, vagy ez csak egyszeri alkalom.
Ez sem rossz kérdés, bár gondolom ezt a szakemberek azért átgondolták, és a választ is tudják rá.

A reklámkampány szellemében…

Az igazi kérdés, hogy vajon a Népszabadságnál sikerült-e a szerkesztőségi szemléletet úgy formálni, hogy az online lap, és a nyomtatott valóban szimbiózisban éljen együtt, és ne versenyezzen egymással. Másrészt, hogy az átalakulás képes-e ellensúlyozni a napról napra égetőbb problémát jelentő példányszám csökkenést, és esetleg újabb olvasókat szerezni a lapnak.

Az új dizájnról a szerkesztőségi blogba várják az olvasói véleményeket, de aki akarja, itt a kommentek közt is ki lehet fejteni, ki mit gondol.

Ha tetszett az írásom, akkor lájkoljátok és osszátok meg, hogy másokhoz is eljusson, illetve kövessetek Facebookon, Twitteren, Instagramon, YouTube-on, hogy máskor is lássátok, miről írok!