Eljött az idő, hogy már nem is kell a terméket elvinni a kiállításra, a bemutatására ott a kiterjesztett valóság…
Ha jól értelmezem a videót, a múlt hétvégi Tuning Show alkalmából döntöttek egy frappáns és korszerú, viszont rendkívül szokatlan újítás mellett a VolksWagen illetékesei.
Felépítették a Golf R-Design számára kibérelt standot, viszont az autót nem hozták el a kiállításra, az a nézőknek kiosztott iPad2 kamerája, és a megfelelő Augmented Reality – vagyis kiterjesztett valóság – alkalmazás segítségével jelent meg.
Elsőre értelmetlennek tűnik, sőt még másodikra is elég furcsa, és nyilván a kiterjesztett valóság nem is pont erre való. Pontosabban pont nem erre való. Annak nem sok értelme, hogy a kiállításon a kézzel fogható termék helyett virtuális dolgokat mutogassanak a cégek. Viszont amíg más ezzel nem rukkol elő, látványos figyelemfelkeltő megoldás lehet ez, hogy ne csak magára a termékre, hanem az új technológiai megoldásra is felhívják a figyelmet.
Hosszabb távon persze sokkal olcsóbb megoldás lesz a kiterjesztett valóság tartalmat előhívó kódot egy magazinban, vagy akár tejes dobozon közölni, mint csak ezért egy autó méretű kiállítási standot kifizetni. Kezdeményezésnek, és reklám megoldásnak viszont érdekes, és érdemes megnézni a videót.