Elsőre meglepő, jobban belegondolva persze érthető….de akkor is vicces, hogy egy alapvetően Canon termékeket reklámozó bemutató videót Sony reklám vezet fel, és alatta Panasonic banner van.
Persze nem csak a FotoTV követ el ilyen hibákat – még csak az sem biztos, hogy az övék hiba. Máshol ráadásul ennél sokkal összeférhetetlenebb tartalmi ütközések is megesnek.
Elég csak a Délmagyar Daróczi Dávid temetése kapcsán megesett hibájára gondolni, vagy az alább szemléletetett fiat hirdetés, ami kiírta a West balkán tragédiáról beszámoló videó mellé “Ébresztő! Jól kezdődik az év!”. És a Facebook hirdetései közt is rendszeresen előbukkannak meglehetősen furcsák, olykor morbidak, például a témától függetlenül megjelenő “Halj meg, s fizess később!”.
Jobb helyen (nem csak nyomtatásban) ezt úgy szokta csinálni az érintett cég, hogy kifizeti a reklám díjat, csak hogy az ő termékével foglalkozó oldalon ne jelenjen meg konkurens hirdetés.
A weben és különösen kis hazánkban persze már ez sem működik. Ha csúnyán néz ki, hát csúnyán néz ki. Ha a mi termékismertetőnk előtt látható konkurens reklám csábítja más márkához a potenciális vevőt, hát ez van.
És tényleg ez van. Csak rossz nézni…
Értem én, hogy ez azért van, mert az online hirdetések jobbára automatizáltan jelennek meg, sőt sok esetben egy weboldal szerkesztője még csak nem is látja az éles anyagot, csak beszerkeszti, aztán a tördelést is az oldal motorja végzi.
Ezzel szemben egy nyomtatott magazinnál, de még egy napilapnál is rengeteg kézen (szerkesztő, képszerkesztő, tördelő, felelőszerkesztő) átmegy az előállítás során minden egyes oldal, így az esztétikai elvek is jobban tudnak érvényesülni.
Kérdés vajon mit hoznak majd az iPad-re megjelenő és egyéb tablet magazinok? Milyen mértékben jelentenek majd kompromisszumokat az automatikus tördelés egyszerűsége és az esztétikus összhatás között?