A B&H népszerű online fotós bolt $100 kedvezményt ad az Adobe LightRoom 3 árából azoknak, akik náluk vásárolnak fényképezőgépet, vagy objektíveket.
Az akciót a B&H oldalán nem könnyű megtalálni, nekem az Online Photographer cikke segített ebben. A sikeres (és kedvezményes) vásárláshoz a LR akció linkjére kattintva a kiválasztott terméknél a Buy together opciót kell választani az akciós LightRoom vásárláshoz.
A konkurencia leáraz
Közismert, hogy az Apple a Mac AppStore megjelenése óta lényegesen olcsóbban adja Aperture 3 képszerkesztő programját. Az Adobe eddig nem mutatta sok jellét, hogy próbálná tartani ezt a nyomott versenyképes piaci árat, vagy hogy maga is megjelentetné programjait az Apple Mac AppStore-ban..
A B&H viszont úgy látszik fantáziát és piaci rést lát, ezért akciózni kezdte a LightRoom-ot is.
Reméljük, hogy az Adobe is felismeri az Apple által gerjesztett versenyhelyzetet, és hamarosan itthon is előállnak valami hasonló kedvezménnyel. Már csak azért is, mert Magyarországon eleve rosszabb a legális szoftver használat iránti hajlandóság, mint más országokban, ezért nem árt némi ösztönzés.
Szerencsére a blogom kommentjei is azt mutatják, hogy az Apple tudott a Mac AppStore által olyan árat ajánlani, amit meggyőzőnek találnak az emberek, hogy fizessenek a szoftverért. Nyilván éppen ezért árazta le az Apple saját programját.
Sikeres az AppStore üzleti modell
A zenelejátszókhoz kifejlesztett iTunes MusicStore és az Apple mobil készülékekhez továbbfejlesztett iOS AppStore már bizonyította a mikropayment rendszer hatalmas üzleti lehetőségeit. A mobil AppStore túl van a 10 milliárd letöltésen, és az itt szerzett tapasztalatokat az Apple igyekszik most kiaknázni az asztali gépek piacán is.
A mobil iOS AppStore bebizonyította, hogy ismeretlen alkalmazás fejlesztő cégek, és magányos programozók is képesek akár dollár milliós üzleteket is csinálni az AppStore által. Széles tábort megszólítva, nagy tömegű eladásokkal az 1-2 dolláros programok is hatalmas bevételeket tudnak jelenteni.
Az pedig határozottan az Apple szoftverbolt megoldása mellett szól, hogy iPhone telefonjaik és iPod zenelejátszóik miatt már emberek millióinak van iTunes accountja, és hozzá kapcsolt bankkártyája. Így a fizetési lehetőség jobbára már adott, csak a vásárlási szándékot kell kiváltani, hogy az emberek vásárolni kezdjenek.
Az Apple most épp ezt igyekszik igazolni az asztali gépek programjainak területén is, és már az első jelek is bíztatóak. Reméljük, hogy minél több szoftvercég felismeri, hogy nagyobb üzlet olcsón eladni sok embernek, mint drágán kínálni, ha szinte mindenki lopni fogja…