Ki kezdte a másikat cikizni

apple_logo_rainbow_6_color

Óriási port kavart a közelmúltban a Microsoft egy újabb fantáziátlan reklám szériája. A cég talán elsőként az “I’m  a PC” reklámcsaláddal próbált visszavágni az Apple (szerintem) lényegesen ötletesebb “I’m a Mac – I’m a PC” reklám sorozatára (lásd kapcsolódó reklámok YouTube rendszerében).

Már ekkor kipattant a hír, hogy a Mac ellenes reklámokat PC helyett Macen készítik. Majd a cég “kreatívjai” újabb ihletet kapva megalkották következő fantáziátlan reklámfilmjüket, amit szintén Windows reklámnak szántak. Ezekkel egyébként az ötlet hiányon kívül csak az a bajom, hogy egyedül azt az egy dolgot nem reklámozza, amiről szólni szeretne: a hirdetni kívánt operációs rendszert. Minden esetre gyorsan megjelentek a hírek, hogy bizony ezek a reklámok is Apple gépeken készülnek, és újra kezdődhetett az acsarkodás a Mac és PC táborok között.

Ez az acsarkodás, és a hozzájuk kapcsolódó rengeteg – főleg Mac felhasználóktól származó – álláspont szülte meg ezt a kis különvéleményem. Az ilyen vitáknál előszeretettel mutogat mindenki a másikra, hogy a másik kezdte, ő csak védekezésből ment bele. Persze mindannyian tudjuk, hogy a legjobb védekezés a támadás, és Maces körökben jobbára mindenki az Apple-t védi.

Szóval kutattam kicsit az emlékeimben, és a ki ötlete volt az adok-kapok vita kapcsán bevillanta egy 25 évvel ezelőtti TV reklám, ami annak idején sikerrel csempészte be az Apple-t a köztudatba. Ekkor még nem szerepelt benne konkurens termék, vagy cég, de már ekkor is egyértelműen ellenhirdetésként született meg, ahogy a Nagy testvér minden kimondott, vagy kimondatlan említése az ellenkezés valamilyen formája szokott lenni. Jelen esetben az IBM – Microsoft szindikátus egyeduralmát szimbolizálta. Mára persze a Microsoft számtalan céggel dolgozik együtt, míg az Apple még mindig egyedül áll vele szemben alternatív gyártóként (mivel a Linux vállalati, és média szinten nem igazán jelenik meg, az egyéb operációs rendszereknek pedig kevésbé hangsúlyos a piaci részesedésük). Pont ez teszi igazán nevetségessé a MS reklámfilm próbálkozásait, hogy mindegyik más üzleti partnerét próbálja reklámozni saját terméke helyett, csak hogy előnyösebbnek mutatkozhasson érdekeltségi köre az Apple által felépített konkurenciánál. És közben valószínűleg észre sem veszik, hogy pont arra a támadásra képtelenek bármi választ adni, amit az Apple intéz ellenük: az operációs rendszer hibái, hiányosságai, vagy a Mac OSX előnyei a Windows-zal szemben.

“Január 24-én az Apple Computer be fogja mutatni a Macintosh számítógépet,
és megláthatják, hogy 1984 miért nem lesz olyan, mint 1984.”

Ha tetszett az írásom, akkor lájkoljátok és osszátok meg, hogy másokhoz is eljusson, illetve kövessetek Facebookon, Twitteren, Instagramon, YouTube-on, hogy máskor is lássátok, miről írok!