Az Index által is közölt közelmúltban nyilvánosságra hozott adatok alapján rohamosan változnak (jobbára csökkennek) a magyarországi nyomtatott lapok eladott példányszámai, és Amerikában a Playboy is megsínyli a válságot.
Persze a körkép úgy lenne igazán teljes, ha ezekkel együtt megnézhetnénk az online lapok pontos látogatottsági adatait is. A Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint az Internetezők 90%-a olvas újságot is. Magyarországon háromezer sajtótermék jelenik meg, és majdnem nyolcmillió ember olvas rendszeresen.
A sajtó átalakulása Magyarországon is megkezdődött, és elkerülhetetlennek látszik. A válság miatt szinte minden lap csökkentette oldalszámát, és ahogy a szakmában vészjóslóan fogalmazni szoktak: “ahol nincs leépítés, ott létszám stop van.” A közelmúlt lapmegszűnései után újabb elbocsátások voltak, és hasonló karcsúsítást helyezett kilátásba az MTI is.
Az olvasás népszerűsítésére létrehozott iskolai programok mellett a lapkiadók a hétvégén megrendezték a Sajtófesztivált, hogy a Vörösmarti téren közös esemény keretében hirdessék termékeiket. Az MTI például bemutatta a rendezvényen Kor-képek című fényképalbum-sorozatát és a méltán népszerű, hiánypótló kiadványként megjelent Fotós Szem című negyedévente megjelenő folyóiratot, melynek egyik korai számában az én képem is helyet kapott. A fotók kedvelőit célzó lap egyébként most előfizetési akciót hirdetett, így az első 50 frissen előfizető gyorsaságát ajándék Fotós Szem PenDrive-val jutalmazzák.