Az Esquire divatlap weboldalán elég kellemetlenül sült el pont a 9/11-es katasztrófa évfordulóján egy apró hiba. A repülő támadás után a World Trade Centerből kizuhant áldozat képével illusztráltak egy divat tippet – a lap bocsánatot kért és azt állítja, csak technikai hiba történt.
Mint a Poynter megírta, éppen a katasztrófa évfordulóján sikerült a divatlapnak Richard Drew híres katasztrófa képével illusztrálni egy stílustanács cikket. A zuhanó áldozatot ábrázoló kép mellett ez a szöveg volt olvasható: “Stílusosabb viselet a reggeli ingázáshoz. Nézz ki jobban munkába menet”.
Az Esquire nem sokkal később a Twitteren közzé tette, hogy “Nyugodjon meg mindenki. Buta technikai hiba történt a “Zuhanó ember” cikkünkkel és azonnal javítottuk. Sajnáljuk a hibát.”
Kiegészítés: Mint a Huffington Post nyomán a Social Daily megírta, az AT&T telefoncég marketingesei is rúgott egy nagy öngólt idén szeptember 11-én. Ők némi önreklámot próbáltak csinálni az amerikaiak nemzeti gyásznapjából. Bár az üzenet csak annyiból állt, hogy az ikertornyokra emlékező fénycsóvákat egy mobil képernyőjén jelenítették meg, ami alá annyit írtak: “Sosem felejtjük”, a közösségi médiában mégis olyan negatívan fogadták, hogy a cég kénytelen volt bocsánatot kérni érte és törölni az üzenetet.