Korunk egyik népszerű hívószava a vizuális kommunikáció, én is gyakran emlegetem, hol kevésbé, hol jobban kiterjesztve annak értelmezését a fotográfián túlra is. Úgy gondolom ezt a tudományt minden iskolában kellene tanítani. És már “tankönyvet” is találtam hozzá, amit az alapozáshoz lehetne használni.
Bo Bergström 240 oldalas, nagy alakú könyve a Bevezetés a vizuális kommunikációba valódi alapozó mű, amit igazából mindenkinek hasznos lenne elolvasnia. Függetlenül attól, hogy csak fotózással foglalkozik, grafikai munkát végez képeket netán lapot szerkeszt, vagy egyéb vizuális kommunikációval foglalkozik. Sőt igazából hasznos információs anyag lenne újságírók, szerkesztők, akár marketingesek, bloggerek és egyéb média szakemberek számára is. Különösen, mivel a webes sajtó, és a minden más szakmai elvet felülíró hatékonyság, és spórolás közepette egyre több munkakört látnak el az emberek mind a médiában, mind a legtöbb cégnél, de még a hétköznapi magán emberek is.
Akár megélhetésként, akár csak passzióból, de ma már lényegében mindannyian foglalkozunk a kommunikáció szemünkre ható részével. Minél többet műveljük, annál fontosabb, hogy ne csak úgy ösztönből, amolyan naiv művészként tegyük, hanem legalább az alapokkal tisztában legyünk.