Ezt a képet a napokban kaptam egy rendezvényszervező cégtől. Azt próbálják hirdetni vele, hogy a kiállításukat milyen sokan látogatták. És most nem a szervezést vagy a kiállítást akarom kritizálni, de azt valahogy nem tudom megérteni, hogy ennyire hogy lehet igénytelen egy sajtóval kommunikáló szervezet.
Kiküldenek egy életlen (ti: homályos), egyébként is semmit mondó, és rosszul komponált képet, és még a dátumbélyegző is rajta van. Persze biztos része ez a koncepciónak, hogy megmutassák mikor készült a kép. De akkor is, könyörgöm ez még egy nyaralási amatőr fotón is gáz. Különösen a digitális korszakban, amikor már teljesen felesleges a képre bélyegezett dátum, hiszen a képfájlból nem csak azt tudtam könnyű szerrel kiolvasni, hogy mikor készült, de azt is, hogy egy 2,4 megapixeles felbontású Samsung digitális videokamera (a kétkedők kedvéért álljon itt, hogy a típusszáma VP-D6050i) fotó üzemmódjában, automata üzemmódban, a beépített vakuval villantva. Az meg első ránézésre látszik, hogy aki készítette (még inkább aki elküldte) nem ért ahhoz, amihez kéne.
Nem nevesítem a céget, vagy az illetékest (ahogy máskor sem a kritikáim során), mert nem ellenkampányolni akarok személyek vagy cégek ellen. Jelenségek ellen tiltakozom. Persze máskor is előfordult már ilyen, és tartok tőle, hogy legközelebb is elő fog fordulni sajnos.
Most (kivételesen?) nem az a bajom, hogy kamerával fényképeznek, ami szerintem nem arra való, vagy hogy esetleg nem értenek a használatához. Szívük joga. Hanem az, hogy hivatásos emberek (akik ebből élnek – na nem a fotózásból szerencsére) ennyire nem látnak tovább az orruknál. Egy rendezvényszervezőnek – persze sok más szempont mellett – azt kellene szem előtt tartania, hogy hogy néz ki kívülről amit csinál. És legalább arra illene odafigyelnie, hogy amit kiküld a sajtónak az egyrészt használható, másrészt minőségi, és ne ilyen gáz legyen…