Orális retus – a bulvár mindent elad

Fotó: László Loren
Oralis-retus-foto-by-Laszlo-Loren

Fotó: László Loren

Már korábban is elég provokatív címet adtam egy amúgy elég bulvár megközelítésű fényképezőgép tesztnek. Viszont alig valamivel késôbb valaki “letámadott” ezzel a képpel, hogy ha ilyeneket tennék ki, sokkal népszerűbb lenne a blogom. Mondjuk nem biztos, hogy ettől várom a mérhetetlen népszerűséget, de ez is egy újabb ok, hogy a bulvár jelenségekről írjak.

Persze nem mindegy a bulvár téma tálalása sem. Ez a kép is felvetett jópár féle cím ötletet, de nem mind volt népszerű a modellt ismerők körében (persze ez érthető is). De találkoztam már olyan helyzettel is, hogy megreklamálták egy bulvár lapnak, hogy miért az jelent meg, hogy mellbedobással nyert a szépségkirálynő, mikor a mosolyával nyert….nade ki olvasná el, ha ez lenne a cím. Egyszerűen nincs rá akkora érdeklődés, mint a mellbedobásra. Meg persze a katasztrófa, botrány, döbbenet, és a sokkoló mint népszerű kereső vagy hívószavak.

Bizony bulvárral ma szinte bármit el lehet adni. Legalábbis a statisztikák ezt mutatják, így lassan ki sem küldik az olyan sajtó meghívót, amiben nincs legalább 3-4 celeb neve. És a sajtó jellemzően nem is nagyon megy el anélkül, hogy valahol celebek lennének. (Persze az sem ismeri a bulvár sajtót, aki azt hiszi, hogy a celebek miatt majd a sajtótájékoztatójáról, rendezvényérôl, termékérôl fognak írni a lapok, és nem magáról a celebről. De a megfelelő körnek még ez is eladható.)

Ugyan van szakmabeli ismerősöm, aki állítja, hogy egyre többen vannak, akik unják a csapból is folyó celeb áradatot. A nézettségi, látogatottsági, olvasottsági és egyéb statisztikák mind azt mutatják, hogy bizony a bulvárra nagy igény és kereslet van. Még mindig nagyobb, mint amiből mindezek kimaradnak. Persze aki tudja, cáfolja csak, hogy ezek és persze a szexi idomok, szép lányok és pikáns / pajzán képzettársítások szinte bármit eladnak.

Milliók panaszkodnak például a Győzike show-ra, és gúnyolódnak a már megszűnt Maunika show-n. De még mindig rengetegen nézik és még mindig nagyobb a hatásuk, mint az állítólag tömeges fújjolóknak, így megéri csinálni. Lefogadom, hogy amint kimutatható lesz, hogy a magaskultúra, és a népzene eladhatóbb, mint a populáris bulvár témák, a Blikk is rögtön verseket, és irodalmi műveket fog közölni. De amíg egy kimutathatóan többen veszik le a polcról az újságosnál, ha Győzike vigyorog a címlapon, addig minden változatlan marad. Lehet fanyalogni, de attól nem változik semmi.

Readers Comments (3)

  1. Nem olyan nagyon régen beszélgettem az egyik bulvár rovat munkatárásával aki elmondta kb ugyan ezt, azaz, hogy tudják ám, hogy mekkora sz@r az amit az olvasók/nézők arcába tolnak, de amíg ráklikkelnek addig ez lesz. Azóta nagyon figyelek, hogy amit csak lehet elkerüljek, és az ismerőseim körében is egyre inkább azt látom, hogy már nem fanyalognak hanem próbálják átlépik a szemetet. Egyébként számomra döbbenetes, hogy mekkora orbitális, banális, szenzáció hajhász baromságok jönnek szembe a különböző médiákból, olyan emberek tollából/szájából akik azért elvileg tanult emberek. (ok ez még nem jelent semmit) Hogy van gyomruk hozzá?

  2. Indexen láttam pár kockát egy videóból, ami egy László Loren nevű… khm… fotóst reklámozott.
    Az ő képeit keresve keveredtem ide. Gyűlölöm a bulvármocskot, ami
    eláraszt mindent. De úgy tűnik, tényleg komolyabb kereslet van erre,
    mint a normális anyagokra. Ezt alátámasztja, hogy pl. a retekklub és a
    kukackettes is indított egy-egy új csatornát (ebből az rtl2 nálunk is
    látható lenne), amikből ugyanez a buta embereknek szóló mocsok dől. Mi
    több, most elvették az Animal Planetet, a helyén egy hasonló hulladékot
    adó, TLC nevű csatorna van. Úgy tűnik, én nem vagyok normális, mert
    nekem ezektől szimplán hányingerem van, de ha ennyire nyomatják, akkor a
    többségnek biztosan ez kell… 🙁

    • sajnos ilyen világot élünk, a nagy számok ezt igazolják. hangot kell adni az igényeinknek és támogatni azt, ami nekünk fontos – például levelet írni a kábel szolgáltatónak, hogy kérjük vissza az Animal Planetet. és akik ugyanerre panaszkodnak a szomszédságban, azokat ugyanerre buzdítani. ha nem hallják a nem tetszést és csak a bulvár sikerét látják, más értékek iránti igényt nem, akkor könnyen hiszik azt, hogy nincs is rá igény. ha nem szólunk, nem fogják tudni

Comments are closed.